Polaris 2012

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Köpa nytt är en ju en av de sämsta affärer man kan göra... Tyvärr.
Väldigt givande kommentar för tråden må jag säga!
Men hur vore det om ingen köpte nytt? Då hade ju inte du kunnat köpa din 10 år gamla racer, eller hur?

Sen tycker ju faktiskt vissa om att köra skoter och lever i stort sett för det och därmed prioriterar sina pengar på sin skoter och då får de kosta vad det vill. Finns väll inte en enda grej med motor i som är en "bra" affär att köpa nytt men någon måste ju ta smällen :)
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Om man ska gå efter att de är en dålig affär har man som inget här å göra...

Vad finns de runt eller till en skoter som är en bra affär, ja menar, du åker fram å tillbaka oftast, spänderar säg... 400 kr på soppa varjegång du åker, slitaget kostar nog minst lika mycket, affären är ju knappast billig även om skotern skulle gå på en 10.000 kr då du ändå bara ska ha kul?

Men sen är de så också, vill man ha roligare än dom andra får man antingen slita de i tid eller pengar eller båda delarna, hoppas på att de bara är mina pengar som går åt ivinter för tid de har ja int! :p

Men nog faan ska ja ha skoter för de!! för de är såååå jävla underbart att få åka ut, utan frugan, utan barn, med polarna å tuckta ett berg i närheten!!

Nog med ot nu ;)
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Det är väl inte så dyrt att köpa en ny skoter? Det kostar typ 30k per skoter för varje år mer eller mindre oavsett vad man köper.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Jag kör inte utan... POLARIS TETHER SWITCH KIT, COILED - 2870668, $51 med frakt betalade jag på Ebay.
Förra säsongen så monterade jag en på RMK 800 -11, "plug and play" I år så ska pro rmk 600'an få en.
Fan MR X du köper ju allt på ebay :) hörde du att vi numera är team polare :)
Blir snart ett paket över pölen hojta till om du vill va med.

Slut på svammel vad kostar dödarn i sverige då ? var satt du din ? få se bilder från din eminenta mobilkamera :)
 

TT-Boy

Aktiv medlem
28 feb 2011
50
0
1
Väldigt givande kommentar för tråden må jag säga!
Men hur vore det om ingen köpte nytt? Då hade ju inte du kunnat köpa din 10 år gamla racer, eller hur?

Sen tycker ju faktiskt vissa om att köra skoter och lever i stort sett för det och därmed prioriterar sina pengar på sin skoter och då får de kosta vad det vill. Finns väll inte en enda grej med motor i som är en "bra" affär att köpa nytt men någon måste ju ta smällen :)
Jag skulle citera ett inlägg på förra sidan så det såg lite fel ut när det bara dök upp så där. Missförstå mig inte, jag är en skoter*** ut i fingerspetsarna och jag ser att du kollat upp mina tidigare inlägg och sett att jag haft en f7:a tidigare. Köpte en 10:a polaris nu och håller tummarna för att den ska hålla.

Jag säger bara att köpa nytt är en mkt dålig affär rent ekonomiskt. HAde jag inte köpt ett hus till för en månad sedan så hade jag också köpt en helt ny maskin i år. Utan tvekan

Sorry för att jag kladdar ner tråden men kända bara att jag behövde svara.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Jag kör inte utan... POLARIS TETHER SWITCH KIT, COILED - 2870668, $51 med frakt betalade jag på Ebay.
Förra säsongen så monterade jag en på RMK 800 -11, "plug and play" I år så ska pro rmk 600'an få en.
Kanon! Tack för svar. vet du nå om det kan störa garantin om det skulle hända nå?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Skulle in och prata med min ÅF idag och när jag svänger in på parkeringen så står det en lastbil där, och en truck lastar av min skoter! Nu är det bara att vänta på fotstegsförstärkare och bukskydd, i slutet av veckan kan jag nog hämta den. L Y C K A!

 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Haha ja det finns ju lite "vill ha" begär över dom här maskinerna!

Det höll på att bli en Skidoo i år igen, men såhär i efterhand ångrar jag verkligen inte att det blev Polaris. Ska bli sjukt kul att få hem den och klämma på den, sen får ju snön gärna börja falla här snart också! :D
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Som jag förstod det så på Fredag nu i veckan eller Måndag. Sen om det verkligen blir så är ju en annan historia men jag hoppas på det iallafall!

Lite OT: Jag ser att du bor i Gällivare, en kompis till mig stormade in här nyss och säger att det har snöat hos er REDAN, är det verkligen möjligt?
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Fyfan va grymt! Då borde inte min vara långt borta heller!

Japp det har snöat här!!!! Dock ligger det inte kvar här nere på låg höjd, men på dundret äre snö!!!! :)



Bildbevis! ;)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Nämen precis, det känns som att maskinerna börjar trilla in hos dom flesta nu!

Gah, underbart! Det är väl ungefär en månad och lite till kvar tills det brukar vara snö på backen här, hoppas det gäller för i år också bara.