Polaris 2012

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Kan knappt bärga mig till jag kommer hem från jobb, har hört rykten om att min börjar vara klar för leverans också-och eftersom det är en tvillingbror till din så verkar rykterna stämma... =D
Så ni får era redan, själv får man vänta till skoterns dag och de känns alldeles för länge! :)
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Kul att se att det börjar levereras maskiner och jag förstår att alla vill ha sina maskiner(så även jag) men det finns ju ingen snö än så jag tänker vänta med att ta ut min ett tag för garantier och försäkringen börjar väl rulla direkt när man tar ut den? Nån som vet hur den fria försäkringen man får ett år funkar?Tecknar man endast trafik eller hur är det?Självrisk kostnader på vagnskada?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Kul att se att det börjar levereras maskiner och jag förstår att alla vill ha sina maskiner(så även jag) men det finns ju ingen snö än så jag tänker vänta med att ta ut min ett tag för garantier och försäkringen börjar väl rulla direkt när man tar ut den? Nån som vet hur den fria försäkringen man får ett år funkar?Tecknar man endast trafik eller hur är det?Självrisk kostnader på vagnskada?
Jajjamän, det har du helt rätt i.
När det kommer till garantier har jag faktiskt inte brytt mig-om jag tar ut den i sept, okt, eller nov spelar eg mindre roll då jag utgår från att nästa år kommer jag ändå inte att köra då heller-så det som ev ska reklameras kommer att notereras under säsongen.
Men. Du sa ngt där om försäkringen, den hade jag faktiskt förträngt, har ju aldrig haft en ny skoter där det ingått tidigare.
Minns jag rätt nu så var det väl vagnskada som ingick, och man får bet halvförs själv?
Jag bokade i mars, så det är en stund sedan jag kollade på saken...
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Kan knappt bärga mig till jag kommer hem från jobb, har hört rykten om att min börjar vara klar för leverans också-och eftersom det är en tvillingbror till din så verkar rykterna stämma... =D
Awesome! Ja jag tycker ju att den borde vara på gång för dig också då, när dom lastade av när jag var där så var det 2st Assault och 1st Pro RMK, men sen dess har dom säkert fått in fler skotrar.

Jag har lagt order på ett dekal-kit nu också, så nu börjar det tamejfan rycka i gastummen! (även om jag använt den till quad hela sommaren också) :D
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jajjamän, det har du helt rätt i.
När det kommer till garantier har jag faktiskt inte brytt mig-om jag tar ut den i sept, okt, eller nov spelar eg mindre roll då jag utgår från att nästa år kommer jag ändå inte att köra då heller-så det som ev ska reklameras kommer att notereras under säsongen.
Men. Du sa ngt där om försäkringen, den hade jag faktiskt förträngt, har ju aldrig haft en ny skoter där det ingått tidigare.
Minns jag rätt nu så var det väl vagnskada som ingick, och man får bet halvförs själv?
Jag bokade i mars, så det är en stund sedan jag kollade på saken...
Nä jag bokade min den 2april och det var ju inte själva försäkringen som avgjorde det men kom bara att tänka på det:) Sen har du ju ifs rätt att man förmodligen inte kommer att åka sept,okt eller noveber nästa år heller, fan nu fick du mig att tänka om..:)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Samtidigt som det är kul att få hem den är det ganska meningslöst att betala försäkring när man inte kan använda den-och det är inte alltför omfattande modefieringar jag tänkte göra inledningsvis heller, så rent ekonomiskt är det ju bara dumt att hämta hem den nu.
Är dessutom bara ledig två v från jobbet nu innan jag åker iväg två v igen-så det smarta är ju att vänta en månad isf att hämta hem den och sedan betala försäkring när man ändå är borta.
(Och när det tydligen är 22 grader varmt hemma verkar snön vara en bit bort...)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag har lagt order på ett dekal-kit nu också, så nu börjar det tamejfan rycka i gastummen! (även om jag använt den till quad hela sommaren också) :D
Vart har du beställt ifrån, är själv riktigt sugen på att köpa av scs sledwraps! Kul att ha en lite "egen" skoter :)
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Får nog min nästa vecka :) (pro rmk 800 155) skönt att få hem maskinen i tid så man i lugn och ro kan fundera ut vad som ska monteras eller så + så kan man ju alltid torrbryta lite i garaget :)
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Har bara några sjukt dåliga mobilbilder, får lägga upp några riktiga senare.

Men Man ser ungefär hur de ser ut.
Tunneldekalerna får man skäre till själv, men de tycker jag är en fördel för dom täcker mkt mer än arctic-fx.

Lowrider utan dämpare :)
 

Attachments

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Skönt att polaris har fixat fotstegsförstärkare som dom har godkänt :) blev så jag beställde ett par i veckan!
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Skönt att polaris har fixat fotstegsförstärkare som dom har godkänt :) blev så jag beställde ett par i veckan!
Menar du deras original eller några andra förstärkningar?

På Assault RMK -12 sitter deras original färdig monterade vid leverans i år!