Polaris 2012

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Med den rostfria förstärkningen som sitter på alla assault/rmk 2012 så lär det knappast bli några problem med fotstegen, blev en rejäl skillnad på styvheten på fotsteget med dom monterade... Dessutom kör jag med den övre förstärkaren också.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Samma "setup" som mig då asker, men mina rensar inte något bra alls, blir bara is närmast motor och hala fotsteget bakåt.
Får bli skinz om det blir eftermarknad.
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Med banan fotsteg menar jag inte att de tunna snörensnings metallen blivit böjd utan hela fotsteget + "röret" fått banan form bakifrån sett. Och det med de övre polaris förstärkarna monterade.

Den rostfria plåten under borde väl ej ha så stor inverkan på det?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Har aldrig sett någon 11 eller 12 med böjda fotstegskanter.
Däremot på dom äldre 08-10 har jag sett flera med bananform...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Samma "setup" som mig då asker, men mina rensar inte något bra alls, blir bara is närmast motor och hala fotsteget bakåt.
Får bli skinz om det blir eftermarknad.
Jag har ändrat uppfattning om fotstegen efter denna helg, slutsatts: dom suger :)
Förra helgen var det runt -10c och då tycker jag dom funkade bra men denna helg var det bara någon minus och blev helt hopplösa..
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
=O) tackar Asker, samma uppfattning som för mig då, i torsdags sög dem hårt, däremot fredag vid några mer minus "dög" dem.

Gissar på att jag sätter dit Skinz running board, vad tänker du sätta dit? Asker´s fotsteg?=O)
 

Svanis

Medlem
23 jan 2006
26
0
1
Piteå
Hej alla!

Är det någon som har koll på hur säkerhetssystemet fungerar?
Kan man efter man aktiverat det, välja om det ska vara låst eller olåst? Har läst i instruktionsboken och tycker inte det framgår utom rimligt tvivel att det är så det fungerar..?

Varför jag undrar är självklart för att innan jag aktiverar det ska veta att jag inte efter varje gång man stannat motorn ska vara tvungen att sitta och knappa in koden.
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Hej alla!

Är det någon som har koll på hur säkerhetssystemet fungerar?
Kan man efter man aktiverat det, välja om det ska vara låst eller olåst? Har läst i instruktionsboken och tycker inte det framgår utom rimligt tvivel att det är så det fungerar..?

Varför jag undrar är självklart för att innan jag aktiverar det ska veta att jag inte efter varje gång man stannat motorn ska vara tvungen att sitta och knappa in koden.

Du väljer om det ska vara aktiverat eller inte, skriver du inte in koden och låser systemet före du stänger av skotern så måste du inte låsa upp den nästa gång du startar den
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Vad varvar era maskiner? Jag är inte riktigt nöjd med hur den beter sig..

8400 vid full gas och går sedan ner direkt till 7900-7800... jag vill iaf ha 8200 på mätaren konstant! :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Vad varvar era maskiner? Jag är inte riktigt nöjd med hur den beter sig..

8400 vid full gas och går sedan ner direkt till 7900-7800... jag vill iaf ha 8200 på mätaren konstant! :)
Min betersig precis så också, dock tycker jag inte den går dåligt men det finns mer att ge...
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag måste kolla imorgon hur min varvar också.

Men alltså, min variator (rem) gnisslar rätt mycket på tomgång, ska det verkligen vara så?
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Min betersig precis så också, dock tycker jag inte den går dåligt men det finns mer att ge...
Nä precis den går absolut inte dåligt men som du säger finns det mera att ge..så jag var tvungen att laborera samma kväll så idag har jag provat!

165-327 primärfjäder med MTX 68g vikter så 8400 vid full gas och ner till 8150-8200 på mätaren.. SÅ NU DRAR DEN FRUKTANSVÄRT! :D
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Men alltså, min variator (rem) gnisslar rätt mycket på tomgång, ska det verkligen vara så?
Har du ställt in sekundären? Om du kör variatorerna varma och lyfter upp mattan ska ju mattan just röra på sig om du hjälper till med handen.

Min gnällde innan jag gjorde det och mattan snurra på rätt bra när man lyfte upp den i baken.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk