Funkade fint att byta vikter efter att jag tog bort yttre variatorlocket!Varför inte ta bort de 6 bultarna och ta bort yttre variator locket, tryck in variator skivan, lossa vikterna utan magnet eller strul! Jäkligt snabbt och bra med utrymme!
Är det ingen som råkat ut för att oljelampan tänds fast oljetanken är full? Har hänt mig två gånger nu, fixade sig dock genom att starta om skotern men ändå.
Sen stötte jag även på en konstig grej i förrgår, jag startade skotern efter att ha haft den utomhus över natten i ca -2 grader. Lät den stå på tomgången i kanske 10-15 minuter, skulle köra iväg och då vill skotern bara dö av (inte blödder utan ett tvärt "möööpp"), släppte gasen och tog om men den ville dö igen. Detta hände kanske 5 gånger, jag lät den stå en stund till och försökte sen igen men icke. Startade då om skotern och gasade till lite hårdare, sen gick den prima.
Bara smågrejor men ändå knepigt. (Detta gäller alltså Pro Rmk 800.)
Lyfter frågan!!Var har folket placerat regskyltarna?
Riktigt klurigt att få den placerad snyggt!
På tuneln. Huruvida länsman gillar det lr inte, får de vara hur det vill med!Lyfter frågan!!
Vart har ni placerat skylten??
Till er som gör det, glöm inte att montera tillbak locket i exakt samma position så ni inte får obalans i variatorn.Funkade fint att byta vikter efter att jag tog bort yttre variatorlocket!
Har min i ryggsäcken än så längeLyfter frågan!!
Precis! Gjorde en egen markering för att säkerställa att locket skulle hamna lika som innan...Till er som gör det, glöm inte att montera tillbak locket i exakt samma position så ni inte får obalans i variatorn.
Finns ett X på locket och yttre skivan som ska ligga rakt över varandra.
Lutar åt att sätta den där!!Satte min på sidokåpan strax under "polaris". Finns en bild som man kan skymta placeringen under projektdelen
Satte den på rutan, följer "vecket" på vänster sida.Lyfter frågan!!
Jag har satt min över Polaristexten.Lyfter frågan!!
Tycker min rmk känns riktigt rapp. Känns piggare än min gamla 800 powertek!Är någon missnöjd över effekten?
Jag tycker att min Swb A -11 gick snäppet bättre, dock är den lång ifrån slö!
Är någon missnöjd över effekten?
Jag tycker att min Swb A -11 gick snäppet bättre, dock är den lång ifrån slö!