Polaris 2012

Ski-dooo

Medlem
6 sept 2008
40
0
1
Det löste sig... Satte drevet lite i spänn och knackade med hammare på axeln så kröp det jävligt sakta men säkert ut från axeln. Men tackar endå för tipset Jeens_
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Är det ingen som råkat ut för att oljelampan tänds fast oljetanken är full? Har hänt mig två gånger nu, fixade sig dock genom att starta om skotern men ändå.

Sen stötte jag även på en konstig grej i förrgår, jag startade skotern efter att ha haft den utomhus över natten i ca -2 grader. Lät den stå på tomgången i kanske 10-15 minuter, skulle köra iväg och då vill skotern bara dö av (inte blödder utan ett tvärt "möööpp"), släppte gasen och tog om men den ville dö igen. Detta hände kanske 5 gånger, jag lät den stå en stund till och försökte sen igen men icke. Startade då om skotern och gasade till lite hårdare, sen gick den prima.

Bara smågrejor men ändå knepigt. (Detta gäller alltså Pro Rmk 800.)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Varför inte ta bort de 6 bultarna och ta bort yttre variator locket, tryck in variator skivan, lossa vikterna utan magnet eller strul! Jäkligt snabbt och bra med utrymme!
Funkade fint att byta vikter efter att jag tog bort yttre variatorlocket!
 

Niklas_H

Välkänd medlem
7 feb 2011
148
0
6
Boden
Är det ingen som råkat ut för att oljelampan tänds fast oljetanken är full? Har hänt mig två gånger nu, fixade sig dock genom att starta om skotern men ändå.

Sen stötte jag även på en konstig grej i förrgår, jag startade skotern efter att ha haft den utomhus över natten i ca -2 grader. Lät den stå på tomgången i kanske 10-15 minuter, skulle köra iväg och då vill skotern bara dö av (inte blödder utan ett tvärt "möööpp"), släppte gasen och tog om men den ville dö igen. Detta hände kanske 5 gånger, jag lät den stå en stund till och försökte sen igen men icke. Startade då om skotern och gasade till lite hårdare, sen gick den prima.

Bara smågrejor men ändå knepigt. (Detta gäller alltså Pro Rmk 800.)

Har hänt mej ett flertal gånger. Tydligen flotören(?) som sitter på locket till oljetanken som fastnar. Öppna och för den upp och ner ett par gånger så brukar de gå till sig!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Samma här, på tunneln. Orkade inte förstöra dekalkitet och sätta skylten på huven.
Och sen fanns det ju i ärlighetens namn inget annat vettigt ställa att sätta skylten på.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Funkade fint att byta vikter efter att jag tog bort yttre variatorlocket!
Till er som gör det, glöm inte att montera tillbak locket i exakt samma position så ni inte får obalans i variatorn.

Finns ett X på locket och yttre skivan som ska ligga rakt över varandra.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Till er som gör det, glöm inte att montera tillbak locket i exakt samma position så ni inte får obalans i variatorn.

Finns ett X på locket och yttre skivan som ska ligga rakt över varandra.
Precis! Gjorde en egen markering för att säkerställa att locket skulle hamna lika som innan...
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik


Så vart min, satt en vit dekal över som inte täckte de röda, skar till skylten och smack! Som en käftsmäll!