Polaris 2012

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag är verkligen inte missnöjd med effekten iallafall, men jag jämför mot en Rave 800 H.O -05 så det är kanske inte så konstigt. Men var det inte så att -11 hade mer kusar än -12?

Bjuder på en bild jag med, inte bästa föret men en hel del snö och maskinen gör ju så att det blir roligt även fast det inte är djupt puder!

 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nja, -11 hade mer effekt på pappret, men ja tror inte det skiljer ngt i verkligheten.
Om man tittar på youtube verkar inte Rmk:n gå sämre än varken M8an eller Summiten iaf.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ja det stämmer säkert, det ska bli kul att se om någon bänkar sin -12:a. Har sett några filmer jag med och den verkar stå sig bra mot konkurrenterna.

Enligt snowmobile.com så har den "150hk +", men sen om dom bara gissar eller faktiskt har bänkat den vet jag inte.

Nja, -11 hade mer effekt på pappret, men ja tror inte det skiljer ngt i verkligheten.
Om man tittar på youtube verkar inte Rmk:n gå sämre än varken M8an eller Summiten iaf.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Hoppas verkligen att årets Pro Rmk/Assault Rmk går lika bra som den SWB Assault vi hade i fjol, den gick ruskigt bra, enormt pigg och rapp!
Hade bara Rmk drevning samt andra fjädrar i variatorn.

Kan inte tänka mig att årets Polaris skall gå sämre, av vilken anledning skulle det vara så?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Du kan nog vara lugn, dom går ruskigt bra original, jag kan som sagt inte jämföra mot någon -11:a då jag inte haft någon. Men anledningen till att många höjt ögonbrynen åt effekten är ju att på regbeviset står det 130hk eller något sånt, men sen kör man ju inte med regbeviset heller så det spelar ju ingen roll ;)

Hoppas verkligen att årets Pro Rmk/Assault Rmk går lika bra som den SWB Assault vi hade i fjol, den gick ruskigt bra, enormt pigg och rapp!
Hade bara Rmk drevning samt andra fjädrar i variatorn.

Kan inte tänka mig att årets Polaris skall gå sämre, av vilken anledning skulle det vara så?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Efter rapporter från Colorado så går -12orna varken bättre el sämre än -11orna, men renare i registret, vad nu det betyder?
Det är visserligen på en helt annan höjd än oss, så det behöer inte ha ngt alls med våra maskiner att göra.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Bilden är tagen 6 mil från Piteå. Det hade drevat lite.. :p
Apropå effekten så kan det vara mitt dåliga minne eller att mattan på Swb:n både är kortare och lägre.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Ja det stämmer säkert, det ska bli kul att se om någon bänkar sin -12:a. Har sett några filmer jag med och den verkar stå sig bra mot konkurrenterna.

Enligt snowmobile.com så har den "150hk +", men sen om dom bara gissar eller faktiskt har bänkat den vet jag inte.
Min pro rmk -11 levererade 144hk i bänken för cirka en månad sedan.
helt original och 130 mil på mätaren.

polarens Arctic cat m8 -12 levererade några hk till.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Min pro rmk -11 levererade 144hk i bänken för cirka en månad sedan.
helt original och 130 mil på mätaren.

polarens Arctic cat m8 -12 levererade några hk till.
Åker du original med din maskin, verkar vara en jungel detta med effekt.

Hur har ni med snö uppe vid Piteå, går det åka något?
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Åker du original med din maskin, verkar vara en jungel detta med effekt.

Hur har ni med snö uppe vid Piteå, går det åka något?
Inget skoterföre skulle jag väl kalla det,vad kan det vara 2-3dm? har ju regnat i fredags.
Även dåligt med snö i gällivare där jag körde i helgen.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
okej! jag hade då hoppats att soppa förbrukningen skulles sänkas igenom att man köpte insprutare ! Men måste ha missförstått allt! Men den drar ju inte speciellt mkt mindre på hederlig ledkörning heller! Motorn kan ju inte behöva 5 - 6 liter varje mil! Kmr ju inte kunna åka nånstans om tanken räcker i 8 mil!

Skoter gäller SWB Assault 800 -2012
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Min tog som Askers när vi åkte kring 6l milen. Polarn har en M8:a 2011 som gått kring 70mil tror jag, hans slukade samma lika. led körning ingen aning om vad min tar.
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Någon som har råkat ut för detta på eran Assault -11/-12? Vet inte riktigt hur jag har lyckats, har kört ganska lugnt än så länge. På andra dämparen har "brickan" farit bort helt, fabrikationsfel?