Polaris 2012

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
tänkte höra om de finns någon som har bytt ut sina a armar mot nått eftermarknads märke och kanske har ett par liggandes för råka köra sönder min vänstersida ihelgen! Sen tänkte ja höra vad ni tycker om era gripperskidor? Jag tycker dom funkar bra men visst är dom mjuka? när man ska dra i skidan så ser man ju hur skidan viker sig!
Asker tillverkar a-armar till bra pris. Ta och hör med han.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Du har helt rätt angående tillvägagångssättet men skoterfeber sätter logik i andrahand många gånger :p
Tur som var råkade jag ju hitta felet och ett väldigt lätt sådant , efter gårdagens tur har trackern ramlat ner igen och jag kan inte hitta den i motorrummet trots att Garmin påstår att den ska finnas däri . nåja man får väl vända upp o ner på maskin före nästa tur så man inte råkar ut för samma igen :)

Du har garanti, rör inget sjlv för felet låter allvarligt! vill inte att ÅF börjar bråka om garanti om du själv försöka laga och misslyckats... lämna in

EDIT jaha du hitta felet kanon, var enkelt fel i slutändan!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
945
113
Stora Blåsjön
Tycker min maskin har börjat smyga upp i effekt. Har gått lite drygt 22mil.
Köpte för några helger sedan slp mtx vikter 68gram basvikt, provade först att köra dom tomma som någon annan här hade gjort med gott resultat.
Men det funkade inte alls kändes som den bara tomvarvade genom registret, så det blev att vikta på direkt la på 3 gram då och det blev rätt bra.
Men i helgen fick jag lägga på 2 gram till och fick ner varvet något ca 8350 rakt upp i brant backe med 1m lössnö + botten. Ska på med ett gram till nästa helg så blir det nog perfekt sen.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Var i helgen och gasade med några polare! Min broder har en ny XF800 14mil höll remmen sen pang!! och 4,8L/mil hade den dragit !! Min hade visserligen dragit samma men men ;)
Fint kört på det nyplanterade hygget! :)


Tog bort länken
 
Last edited:

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Någon som har haft några nya bekymmer under helgen ?? Alltid roligt att höra om det dyker upp nåt som man bör ha koll på! Var rätt nöjd ed helgen när xf800 hade tagit lika mkt soppa som min !! ;)ca 4,8l/mil
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
stannade faktiskt å kolla och när det är så mkt snö så händer inte mkt !!
Bra jobbat. Ni har sumpat ytterligare för andra som vill fortsätta köra skoter.

Att du dessutom inte verkar förstå att du både bryter mot lagen OCH förstör stora värden för skogsägaren gör ju inte saken bättre.

Terrängkörningslagen:
1 § Körning i terräng med motordrivet fordon för annat ändamål än jordbruk eller skogsbruk är förbjuden i hela landet
1. på barmark,
2. på snötäckt skogsmark med plant- eller ungskog, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på skogen,
3. på snötäckt jordbruksmark, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på marken.
Terrängkörningsförordningen:
4 § Förbudet i 1 § första stycket 2 terrängkörningslagen (1975:1313) gäller körning på snötäckt skogsmark med plant- eller ungskog vars medelhöjd över snötäcket är lägre än två meter. Förbudet gäller inte i fall som avses i 1 § första stycket 1-3 denna förordning. Förordning (1997:713).


Förbannat tråkigt och tyvärr vatten på kvarnen till de som hävdar att skoteråkare inte tar ansvar.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Ok synd hade kunnat vara bra att ha 1 par i reserv !! Nöjd med maskinen svanis ?? kört långt ?
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Tycker min maskin har börjat smyga upp i effekt. Har gått lite drygt 22mil.
Köpte för några helger sedan slp mtx vikter 68gram basvikt, provade först att köra dom tomma som någon annan här hade gjort med gott resultat.
Men det funkade inte alls kändes som den bara tomvarvade genom registret, så det blev att vikta på direkt la på 3 gram då och det blev rätt bra.
Men i helgen fick jag lägga på 2 gram till och fick ner varvet något ca 8350 rakt upp i brant backe med 1m lössnö + botten. Ska på med ett gram till nästa helg så blir det nog perfekt sen.
Så med andra ord borde mtx 71g funka som utgångspunkt också?
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
Förmodligen bortskämda pappas snor ungar som fått nya skotrar av pappa på namnsdagen, fyfan!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Vi skulle beställa kåpor från ronnies mailorder, men avbokade när vi fick ett mail där det stod att frakten skulle bli 800 dollar!
Vid beställningsögonblicket stod det ca 250 dollar i frakt, känns som dom fått order från ÅF att inte skicka till sverige eller nåt:/
Nån annan som råkat ut för samma sak?
Frakten är förhandlingsbar.
Maila och säg vad du ska köpa så löser det sig!
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Någon som haft problem med att mattan rappar på hårt underlag?? Mattan är spänd! Körde med en till som hade en assault och han hade samma problem ??