Var ute på en lite tur idag med enbart puder, helt plötsligt
började den gå skit och varvade 7300 som mest.
Öppnade och kollade till variatorerna och till min förvåning
hade primärfjädern gått av på mitten!
Någon annan som råkat ut för detta?
Skotern har bara gått 30 mil... Tvivelaktig kvalite kan jag tycka!
Har egentligen ingen aning, men klarar jag av att montera fjädern genom att trycka locket i botten på en Nytro turbo, så känns det som att det inte ska vara ngt problem!Jo hoppas det håller! Är i fjällen över helgen så det blir mera puderåkning imorn, bara jag får dit den nya fjädern som är på ingående! Ska ut och skruva i mörkret snart
Nån som vet om man orkar pressa ihop fjädern med handkraft när man ska dit med bultarna?
Det borde gå bra med handkraft, dock ska de ju alltid jävlas lite men de kommer gåJo hoppas det håller! Är i fjällen över helgen så det blir mera puderåkning imorn, bara jag får dit den nya fjädern som är på ingående! Ska ut och skruva i mörkret snart
Nån som vet om man orkar pressa ihop fjädern med handkraft när man ska dit med bultarna?
Gäller det orginaldelar så är jag ganska säker på att det är valfri Polarisåterförsäljare som gäller.Är det någon som har något tips på en bra Skoterdels försäljare i usa? Tips på hemsidor där man kan få tag på bra och billiga originaldelar till sin nya polaris.
ronniesmailorder.com är har bra service och priser. Är återkommande kund där.Är det någon som har något tips på en bra Skoterdels försäljare i usa? Tips på hemsidor där man kan få tag på bra och billiga originaldelar till sin nya polaris.
Öhh, det var då fruktansvärt dyr återförsäljare du hittat.Ett exempel, huven går ju på 350 US dollar så.
Ingen aning om dem kan göra något på detta pris.
Har ett litet problem som förhoppningsvis nån kan hjälpa mig med så jag kan komma ut o köra imorrn
Det är nämligen så att jag låg o fes på en översnöad led ca 50km/h med bra temps och allt var frid o fröjd , plötsligt kände jag hur skotern ville dö när jag släppte gasen men varvade precis som vanligt om jag höll gas .
Stannade och släppte gasen så skotern dog , försökte rycka i snöret men inget hände .
Höll gas med ena handen och ryckte i snöret med andra så startade den på en gång , men efter denna start så rusar motorn istället till tillslagsvarv ~4000rpm .
Har startat om den otaliga gånger men problemet kvarstår.
Kan det vara tjuvluft måntro?
Tacksam för gds-tips
Skotern är en Assault rmk 2012 som gått ca 30mil