Öhh, det var då fruktansvärt dyr återförsäljare du hittat.
Ronniesmailorder.com säljer huven för just under 99 USD och sidokåporna för 196 USD.
Så beställer man hem hela kittet från ronnies så kostar kalaset ca 3400kr plus frakt, tull och moms.
Jag beställer till en bekant i USA som skickar vidare... men borde ju finnas "företag" som jobabr med sånt. .att skicka saker vidare alltså.. annars får jag nog emigrera och starta en sån businessVi skulle beställa kåpor från ronnies mailorder, men avbokade när vi fick ett mail där det stod att frakten skulle bli 800 dollar!
Vid beställningsögonblicket stod det ca 250 dollar i frakt, känns som dom fått order från ÅF att inte skicka till sverige eller nåt:/
Nån annan som råkat ut för samma sak?
Haha! Jag hänger på!! Vi bosätter oss i Revelstoke.....Jag beställer till en bekant i USA som skickar vidare... men borde ju finnas "företag" som jobabr med sånt. .att skicka saker vidare alltså.. annars får jag nog emigrera och starta en sån business
Maila dom så får du delarna.. dom har inte lagt ut dom än på hemsidan bara..Tack för tipset om ronniesmotor, men jag kollad upp dem å dem hade inga delar till årets modeller så problemet kvarstår.. :/
ÅF skall montera i rätt vikter vid leverans utifrån vilken höjd du kör på, Har dom inte gjort det skall du klaga.Man måste byta vikter i variatorn för små vikter för att köra i Sverige den över varvar min klippte också i bland på fullgas men inte nå mer efter byt vikter min började klippa först efter jag kört ca 35 mil
Jag brukar allt låta sekundär helix + fjäder vara std, samma gäller primären. Enbart juster med vikter om det behövs ev neddrevning. Annars är det lätt att det blir fel utväxling vid olika snöförhållanden m.m. Std helix, fjädrar är oftas grymt bra för allraound körning. Jag hade gått på std fjäder i primär, vad säger tabellen på primärvikter på din skoter och vilken höjd ligger du på?Kör med 11-66, 165/344 fjäder i primären, 19/43 drevning på min 11:as RMK. Har inga problem med övervarvning, tvärtom däremot, i helgen när jag var och körde i lössnö så varva den bara upp till 7950-8000??? Ska man ändra något i sekundären? Lite dåligt insatt på variatorer..
För mkt spel på gasvejern då får man problem med brytaren på gasenFör er med tveknigar. Dör maskin helt så ni flyger över styret eller?
En sak man bör tänka på är att det är extra olja i tank som i sin tur kan sota igen avgasportarna.
Men på -11 PRO hade jag tveknigar och då var det gashängsbrytaren som spökade.
Du har garanti, rör inget sjlv för felet låter allvarligt! vill inte att ÅF börjar bråka om garanti om du själv försöka laga och misslyckats... lämna inHar ett litet problem som förhoppningsvis nån kan hjälpa mig med så jag kan komma ut o köra imorrn
Det är nämligen så att jag låg o fes på en översnöad led ca 50km/h med bra temps och allt var frid o fröjd , plötsligt kände jag hur skotern ville dö när jag släppte gasen men varvade precis som vanligt om jag höll gas .
Stannade och släppte gasen så skotern dog , försökte rycka i snöret men inget hände .
Höll gas med ena handen och ryckte i snöret med andra så startade den på en gång , men efter denna start så rusar motorn istället till tillslagsvarv ~4000rpm .
Har startat om den otaliga gånger men problemet kvarstår.
Kan det vara tjuvluft måntro?
Tacksam för gds-tips
Skotern är en Assault rmk 2012 som gått ca 30mil
Låter som din oljepump är feljusterad, jag har varit med om det på en ny rmk, dom skall vara jäkligt snål på olja ca 1:40 - 1: 50 beroende på körstil givetvisUpplever ni era maskiner som hårda på oljeförbrukningen? Jag tankade i min Pro Rmk 1 liter olja i förrgår, sedan dess har jag kört cirkus 5-7 mil, när jag var påväg hem från gårdagens körning så tändes lampan igen, tänkte först att det bara var den känsliga sensorn som spökade men stannade ändå och kollade. Den litern jag hade tankat i hade då försvunnit, och nivån var nere på "add" strecket... lite under där den var innan jag tankade olja första gången.
Låter inte det lite väl mycket?
Låter som din oljepump är feljusterad, jag har varit med om det på en ny rmk, dom skall vara jäkligt snål på olja ca 1:40 - 1: 50 beroende på körstil givetvis
Jag har fått samma problem. Den har gått klockrent fram till nu då den har börjat varva för mycket. Har nästan precis kört 35 mil. Skjuter upp i 8400 varv utan problem, och då behöver jag inte ens trycka fullt. Känns som att inslagsvarvet gått upp också, fast det är kan var inbillning också. är inte riktigt säker änMan måste byta vikter i variatorn för små vikter för att köra i Sverige den över varvar min klippte också i bland på fullgas men inte nå mer efter byt vikter min började klippa först efter jag kört ca 35 mil
jo det finns http://rpglasfiber.com/ 950kr stOkej, är ju sjukt vilka priser det är på kåpor. Finns det inget billigare alternativ, till exempel glasfiber eller lexan?