Polaris 2012

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Håller med, man bränner sig ju på dom ;) Min rem har 80 mil pudersmisk bakom sig och inga problem alls! :)

Börjar bli frustrerad på min ÅF, maskinen har fortfarande inte vart in på 50mils service, jag har ringt och ringt och försökt fixa tid men för det första så är det väldigt svårt att få tag på dom alls och för det andra så verkar dom inte ens veta själva när dom har tid..

Skulle inte alls förvåna mig om dom säger att "Nämen din skoter har ju gått ca 80 mil, nu har du sabbat garantin" Ska göra ett försök på Måndag igen..
Ja handtagen på min SWB A blir stekheta, får lov att slå av dom för att det inte går att hålla i styret annars.

Är det förövrigt nån annan som upplever dämparna i boggin mjuka? mina är supermjuka slår igenom för minsta lilla...
 

luggen2

Aktiv medlem
4 sept 2006
66
0
6
Boden
[video=youtube;txb3z-7L0Qo]http://www.youtube.com/watch?v=txb3z-7L0Qo[/video]

Första och enda rackartyget RMKn har haft för sig och det råkade man få på film. Tur att man inte var närmare bäcken :) vad som hände är ju frågan.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Snö på remmen?

Ungefär så där lät min när jag lagt omkull min i pudret på vänster sida och välte upp den och gasade till.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Första och enda rackartyget RMKn har haft för sig och det råkade man få på film. Tur att man inte var närmare bäcken :) vad som hände är ju frågan.
Min första tanke:
Vart är snön??

On topic: Tror som Sir Alop att det är snö på remmen, alt kärvade sekundären så remmen låg för långt nere i den?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Och då kan jag bekräfta att det är snö på remmen! Min har betett sig sådär några gånger också :)
Blev lite osäker när han skrev att det var första gången-jag fick till det sisådär 47ggr under fyra dagars seriös lössnökörning i Blåsjön i helgen...
Måste fixa en täckplåt till fotsteget asap!!
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Ingen som provat kapa bort det "snedgående" godset på orginalfotstegen?(som för övrigt är helt värdelösa)

Om man låter förstärkarna sitta kvar borde det inte bli så mkt vekare? samtidigt får man lika mkt snögenomsläpp som på 2013 års modell:)

Det skulle vara roligt att testa, för skiter det sig är det ju bara att beställa skinz, eller askers för den delen!
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Min gjorde så där efter jag monterade MDS vikter. Den varvade lite högt 8400 när man sen släppte gasen kändes det som att den dog, kan ha och göra med varvstoppen
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ingen som provat kapa bort det "snedgående" godset på orginalfotstegen?(som för övrigt är helt värdelösa)

Om man låter förstärkarna sitta kvar borde det inte bli så mkt vekare? samtidigt får man lika mkt snögenomsläpp som på 2013 års modell:)

Det skulle vara roligt att testa, för skiter det sig är det ju bara att beställa skinz, eller askers för den delen!
Jag köpte BetterBoards för 1500:- och kapade bort hela rasket.
Askers, Skinz eller liknande är garanterat bättre-men i okt 2011 var det utan tvivel best bang for the buck!
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
nu har min SWB A också börjat bråka med övervarvning.

kör oftast på mellan 300 och 400 meters höjd men även upp till 600 ibland.

Är det mtx 71g vikter som gäller då eller? och till vilka fjädrar ska jag byta i primär och sekundär? om det nu behövs?

Mvh// Dennis
 
Last edited:

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Kan någon vänlig själ förklara hur och Vart man ska vikta på slp mtx vikter?

Har 71gr i min maskin och en limegrön fjäder 150/340 och den går bra och varvar 8250 och sjunker ej i varv i lössnö..
Skulla bara vilja ha lite mer "trycka" i den..mata på lite..
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Jag köpte BetterBoards för 1500:- och kapade bort hela rasket.
Askers, Skinz eller liknande är garanterat bättre-men i okt 2011 var det utan tvivel best bang for the buck!
Är du nöjd med BB? Dem har ju funnits rätt länge så stabiliteten borde vara utprovad vid det här laget och priset är ju inget att säga om?
Har helt missat Askers fotsteg, finns dem på bild nånstans? Hans frontbåge har jag däremot satt på prov några gånger med gott resultat=)