Polaris 2012

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
jag tänkte höra mer er om en sak! skulle ta bort sekundären här om dagen och fick inte bort den om man inte tog bort skruven som sitter för bukplasten mot fotholken ! Äre jag som är helt inkompetent elr är det bara så dumt? För man fick ju lov lossa på skruven helt så hörnet vart löst så man kunde vika ut plasten och sen dra ut variatorn från axeln!! Förstår någon vad ja menar? :D
 

SamWise

Välkänd medlem
8 feb 2010
101
0
16
Lycksele
Det är så dumt;) Dock så tycker jag att de inte gör så mycket! De måste ju bli trångt om skotern ska bli smal och trevlig att köra med!
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Går de på nå sätt att få tag i mallarna för dekalerna?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Åt dekalkitten tänker du?
Finns ju bilder om du googlar.
Sen får man hu mäta mot skotern och leka i photoshop.
Drygt och bökigt med det går ju om man kan programmet.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele


Förstår inte riktigt hur Polaris tänkte när dom konstruera det här? ...Perfekt! En jättestor öppning där det kan komma in massor med snö, det kör vi på! :)



Tur det är enkelt att åtgärda ;)
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna


Förstår inte riktigt hur Polaris tänkte när dom konstruera det här? ...Perfekt! En jättestor öppning där det kan komma in massor med snö, det kör vi på! :)



Tur det är enkelt att åtgärda ;)
jag gjorde liknande på min men i plast. dock så vet jag inte hur mycket snö som kommer in där då jag gjorde det direkt utan att prova. så tränger det in mycket snö där utan "plåten" ?
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
åf hade likadant på sin -11a å där hade han fått in snö som bildade isklump . så det åtgärdade han åt mig på min -12a med en gummiliknande matta som nitades fast.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Ja, bara köpa en SLP plåt som du har gjort.
Hoppas att SLP's variant passar direkt, kollar du på bilderna syns det direkt att det där är en hemmagjord ;)

ser inget problem !!!?? nån annan
Vilken tur att du inte ser nåt problem, då slipper du ju montera en sån!

...Och troligtvis skulle inte SLP tillverka en sån om jag var en j'vla idioten som föredrog snö/isfri buk??
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Vilken tur att du inte ser nåt problem, då slipper du ju montera en sån!

...Och troligtvis skulle inte SLP tillverka en sån om jag var en j'vla idioten som föredrog snö/isfri buk??
Finns många tillverkare som gjort många tillbehör som ingen jä... behöver men nog finns det å köpa om man vill !!!
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Idag har skotern fått sin första översyn, 50mila servicen. På nått vis så känns de som att det är nu de roliga börjar. Allt borde börja lira bättre och bättre. Ni som haft pron på service har ni märkt någon förbättring/förändring efteråt?
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
jag tycker skotern går sämre efter 50 mila servicen! Remmen har börjat tjuta och den har bluddrat till nån gång! men kan bara ha varit en dålig dag också! :p

Vad tycker ni om era handvärmare? jag känner knappt mina på max inställda! :S
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Vad tycker ni om era handvärmare? jag känner knappt mina på max inställda! :S
Tror mina handtagsvärmare har nått klapp någonstans, för ibland blir de varma och ibland inte, men även när de "funkar" tycker jag att det är rätt låg effekt jämfört med Ski-Doon jag hade förra året.
Men bad de kolla upp det på första servicen och de hade tydligen mätt på nått sätt och kommit fram till att allt var som det skulle.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Tycker mina handtag blir varma som tusan!

Hur verkar era remmar hålla? Jag har kört 45 mil och den ser ut som ny så än så länge verkar det ju lovande :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Tycker mina handtag blir varma som tusan!

Hur verkar era remmar hålla? Jag har kört 45 mil och den ser ut som ny så än så länge verkar det ju lovande :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Min har gått 50mil och ser fin ut, sen att den tjuter lite när den är varm och man står på tomgång struntar jag i!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Håller med, man bränner sig ju på dom ;) Min rem har 80 mil pudersmisk bakom sig och inga problem alls! :)

Börjar bli frustrerad på min ÅF, maskinen har fortfarande inte vart in på 50mils service, jag har ringt och ringt och försökt fixa tid men för det första så är det väldigt svårt att få tag på dom alls och för det andra så verkar dom inte ens veta själva när dom har tid..

Skulle inte alls förvåna mig om dom säger att "Nämen din skoter har ju gått ca 80 mil, nu har du sabbat garantin" Ska göra ett försök på Måndag igen..

Tycker mina handtag blir varma som tusan!

Hur verkar era remmar hålla? Jag har kört 45 mil och den ser ut som ny så än så länge verkar det ju lovande :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk