A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det är vid just såna här tillfällen det känns surt att jobba borta...arbetsmoralen är abnormt låg för stunden! =P
...men tio dagar till så, bara att hoppas att pudret håller i sig!
Är det bökigt att åka mellan Jorm och Blåsjön btw? Jag skulle tacksamt ta emot lite guidning eller iaf tips/förslag på åt vilket håll jag ska sikta på framöver. Antar att det är liknande körning på bägge ställena.

Du får faktiskt på ett sätt skylla dig själv, du var en av dom som lovordade området-så jag köpte stuga utan att ens prova området innan! :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Snyggt Asker! Jag är dock orolig över en sak, jag litar inte på OEM rören. Har sett alldeles för många såna böjas och smälla av i framkant, plus att dom är ju ganska mjuka om man jämför med Skinz dito. Skinz är ju styva som f-n medan OEM sviktar rätt bra, men dina lär ju ha blivit bra mycket lättare än air frame dito. För dom är ju faktiskt rätt tunga, tyngre än jag trodde men otroligt stadiga.
Keep up the good work!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Jo OEM rören är ju mjukare än skinz.
Men detta är som sagt bara en prototyp eller vad man ska kalla det...

Just nu måste jag få tag på vettiga priser på alurör, för som det är nu så blir dom inte billiga dessa fotsteg.
Dom är ju som extra super dyra rören bara för att det är så tjockt gods i dom.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Har pratat med aluminium leverantören idag och vi kom fram till ett mycket bättre pris :) Så nu har jag kunnat räkna lite på vad fotstegen skulle kunna kosta, ca 3500kr inkl pulverlack och koldkutters.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Nu har skinz ingen marknad i sverige, snyggt jobbat!!!! :)

Jag kommer köpa ett par efter vintern, jag får stå ut i 2 mån med oem stegen :p
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Vad blir de för bred å längd på stegen?
Har ingen PRO att mäta emot.Tänkte kanske man kan trokla
Dit dom på iqr'n.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Tänkte skriva en liten kort recension på fotstegen.

Grymt skönt att slippa bry sig om fästet längre, har kört hela dagen i hörrejösses super grymt före!
Inte en enda gång har jag halkat på stegen eller stört mig på snöansammling.
Klart den bästa modden man kan göra på denna maskin, blir som pricket över i!
 

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
377
8
18
Gävle
Den där bilden gjorde att jag ställde in resan till Åkersjön nästa helg och ändrar till Blåsjön istället.
Hur är det med bensin i Blåsjön, närmsta mack?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det var sjukt med snö nu iom den intensiva nederbörden var det fint med puder också...
Men ska säga att bilden togs i en större bäck så vi står i en fåra, men fortfarande, shit va snö :bigsmile:

Edit. Mack finns i Jorm och Stora Blåsjön, 98 okt på Stora om man behöver det...