A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.109
934
113
Stora Blåsjön
Såg att bamsegrill hade laddat upp lite bilder från helgen. Så jag postar dom här...
















Detta är en nackdel med pro-ride chassiet att dom är för lätta så dom svävar iväg om man inte håller i dom... :)

Finns fortfarande gott om snö, så man åker väll upp nästa helg också :)
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Jag håller med de andra, riktigt kul att se en film med teknisk körning i denna klass!
.. men hur jävla bra är den där skotern?! de ser mighty lätt ut, och de är ju inte frågan om någon "hero snow" heller. Det jag menar är, bittert, bra jobbat!

Men jag undrar, hur bra funkar T-Pro'n?
Det är ju fasligt tyst om den näst intressantaste maskinen i denna "A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo" tråd?

De videos som postades av förra ägaren var ju föga imponerande, för att vara en turbomaskin dvs.
Är de så att Asker vägrar hålla i filmkameran så Bamsegrills vansinneskörning med T-Pron aldrig fångas?

Hur som helst!
Kul att se att ni använder er av grejerna och levererar teknisk körning i fin klass!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.109
934
113
Stora Blåsjön
Bamse får gärna skriva mer om sin turbo...

Själv grymt sugen på ett PAR niatiaan kit, men vi får väll se det är ju inte billigt om man säger så... sen vet man ju inte än hur bra det funkar vid låghöjdskörning heller.

Sen ska man väll tillägga att jag saknar inte direkt effekt, men det är ändå lockade med mer på något konstigt sätt...
 
Last edited:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Nej det är väldigt tyst om Assaulten och egentligen Pron också rent byggmässigt då vi nästan uteslutande kör och bara småfixar saker...
Men som jag skrev tidigare nånstans i tråden så kör jag ju oladdat just nu. Plockade ur den när maskinen skulle servas och märkte hur bra den ändå gick original, så iom att maskinen står upp i stugan och allt jobb med mappning och allmänt det jobb som blir med trimning så har det blivit att man bara kört på.

Men jag kör, bara det att jag fotar bättre och asker hoppar högre ;)
 
Last edited:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Härliga svar grabbar!
Asker du ser som sagt inte ut att sakna eller behöva mer effekt, men jag förstår hur de menar när mer effekt känns lockande..
Bamsegrill, skruvat att du är nöjd utan tubon när du väl har den :)

menmen, hoppas att säsongen i Jorm håller i sig, har några polare/bekanta som bor där och postar bilder på facebook var och varannan dag nu och hur bra föret fortfarande är..

såå.. keep on keeping on!!
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Härliga svar grabbar!
Asker du ser som sagt inte ut att sakna eller behöva mer effekt, men jag förstår hur de menar när mer effekt känns lockande..
Bamsegrill, skruvat att du är nöjd utan tubon när du väl har den :)

menmen, hoppas att säsongen i Jorm håller i sig, har några polare/bekanta som bor där och postar bilder på facebook var och varannan dag nu och hur bra föret fortfarande är..

såå.. keep on keeping on!!
Haha ja de känns jävligt knas måste jag säga, känns som man vaskar en turbo :cheesy:
Men visst saknar jag effekten stundtals ändå, inte för att man inte tar sig dit man vill, för det gör man ändå... Men effekt är ju bara barnsligt roligt så det har ju hänt mer än en gång att jag tyckt att jag ska ta tag i och montera den igen :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Nu sitter vi här i stugan uppe i GBL och har haft säsongsavslutning,
riktigt coolt att kunna köra fram till mitten juni :D

Men nu får det vara nog!
Här kommer några bilder från säsongens sista körning, håll till godo :)










Asker vart lite rastlös och fick för sig att testa "wrong foot forward extreme", man skråar med en fot på huven helt enkelt.





Asker tog tag i kameran sista dagen till ära, får ni en glimt av mig iaf :cheesy:





Vi träffade på en älg för första gången någonsin när vi är ute och kör, den såg ut o va liten sugen att hänga på...





Vi tackar för denna säsong och börjar peppa till nästa!
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Galet att ni kör än, å fina bilder som vanligt. På med turbon nu i sommar så man kan sitta å läsa tråden under dom tråkiga månader som väntar :)
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
fina bilder! Och tagga inte av inför sommaren! Det finns några kvar här som hemskt gärna läser eran tråd!

Måste även tillägga att Bamse ser grym ut i den hel svarta hjälmen! mycket snyggt!
 
Last edited:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tack tack! Kul o höra att du också gillar det ogge :)

Och nej nej vi kommer va kvar här över sommaren också så vi får se vad som händer...
Snowcheckade en Pro RMK 155 idag så kommer iofs inte pilla själv på ett tag men vi kommer va så aktiva som möjligt... :)
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Tack tack! Kul o höra att du också gillar det ogge :)

Och nej nej vi kommer va kvar här över sommaren också så vi får se vad som händer...
Snowcheckade en Pro RMK 155 idag så kommer iofs inte pilla själv på ett tag men vi kommer va så aktiva som möjligt... :)
Bra! Blir så trist när forumet går i dvala under sommaren.. :/
Har själv ett projekt jag funderar på att lägga upp, men det kommer ta så lång tid att bli klar pga ekonomiska problem så det känns onödigt innan jag har mer pengar.. :)
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
En fråga: har ni mer filmmaterial än det ni redan lagt upp? Vore grymt med en typ 10-15 minuters film av din å Askers körning :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.109
934
113
Stora Blåsjön
En fråga: har ni mer filmmaterial än det ni redan lagt upp? Vore grymt med en typ 10-15 minuters film av din å Askers körning :)
Det finns det nog så det går säkert att ordna. Kanske bamse har tid at gå igenom lite material och se om det går att få till någon mer film. Dock är det lite för mycket gopro filmer för att det ska bli helt bra... :)

Men det kommer att fixas lite på skotern om ett tag, blir väll inga jätte grejor bara lite småsaker som kommer att göra en redan grym maskin ännu bättre. Finns en del grejor så man har upptäckt under säsongen som kan göras bättre och det ska givetvis fixas... men trots det så är det verkligen den bästa skoter jag haft! Men mer om det kommer.

Sen kommer det nog komma upp ett nytt litet projekt innom snar framtid på ett litet mindre banddrivet fordon, så håll till godo.