A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Stort tack till alla positiva kommentarer!

Det är nog körbart några veckor till.
Nu i veckan verkar det bli ganska måttliga temperaturer så föret lär nog inte ändras nämnvärt.
Men veckan därpå verkar värmen komma så helgen 26 - 27 maj kan det nog bli helt sjukt fint före! och sen kan det nog gå rätt fort utför med föret... men det vore kul att köra skoter i början av juni :)
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Härlig video! Precis den körning jag gillar att se på (och försöka mig på) :D
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Gillas :) så ska en rmk tas
Enda negativa är att jag just nu är sjukt sugen att köra AAAAAAAAAAAaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggghhhh
 

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
377
8
18
Gävle
Stort tack till alla positiva kommentarer!

Det är nog körbart några veckor till.
Nu i veckan verkar det bli ganska måttliga temperaturer så föret lär nog inte ändras nämnvärt.
Men veckan därpå verkar värmen komma så helgen 26 - 27 maj kan det nog bli helt sjukt fint före! och sen kan det nog gå rätt fort utför med föret... men det vore kul att köra skoter i början av juni :)
Finns det snö kvar den helgen åker jag upp!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Riktigt snyggt kört Asker, ser ut som du har övat en del på vändningarna! :)
Får se om man inte skulle kunna klämma in en tur till Jorm nästa helg, kan bli lite körigt med alla andra "måsten", men som säsongsavslutning får man kanske prioritera lite...:whistle:
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Riktigt snygg körning:D Gillad hoppet överbäcken och biten efter de kaxigt:) du får packa ihop skotern och komma uppåt i början av juni, som de ser ut uppe i Riksgränsen just nu så kör du en bra bit in i Juni:D
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Respekt Asker, grymt:)
Ja det blir nog sista helgen man kan köra i mina trakter, svårt att komma upp på fjällen från älvdalen:(

Men man kan ta bilen till Ritsem eller Gränsen om man orkar, nåja någon gång ska säsongen ta slut men det känns inte bra...

PS. bra filmteam:):)
 
Last edited:

ProRmk77

Välkänd medlem
18 apr 2012
114
0
6
Gällivare
Respekt Asker, grymt:)
Ja det blir nog sista helgen man kan köra i mina trakter, svårt att komma upp på fjällen från älvdalen:(

Men man kan ta bilen till Ritsem eller Gränsen om man orkar, nåja någon gång ska säsongen ta slut men det känns inte bra...

PS. bra filmteam:):)
Var i Ritsem & körde på lördag (12/5). Där var det full vinter, kör säkert till midsommar beroende på när man stänger bommen. Körde förbi gränsen, björkis igår (17/5) såg oxå mkt bra ut.

Grym körning Asker!