A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Där har vi en bild på skidoon.


Den är inte riktigt lika bra som rmk:n på skråkörning men nästan :) , inte så lätt när snön släpper...
 

SLDNX

Välkänd medlem
16 aug 2007
148
1
6
Mora
Nej han va ju så jävla snabb... Hann precis börja ta fram kameran när jag "såg hur det såg ut att gå" :)
Hahaha okey! verkar rätt kul att åka runt på den där gula faran hursomhelst,, flickable som Mr Burandt skulle ha sagt =P
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det går som bra men händer inte så mycket spännande tyvärr, det körs mest :cheesy:

Skidoon matar riktigt bra och har gått sjukt stabilt... Jag har vissa invändningar som måste åka bredvid den ibland, så svårt att hålla för öronen med hjälmen på sig :rolleyes: Men det är ju originalburken så vad gör man...

Assaulten & Pron har fått pumpa mycket snö i vinter och vi kör ju fortfarande, assaulten kör jag iofs oladdad pga service som skulle göras och sen har jag varit lite för lat med meket då ledig tid mest spenderas till fjälls :) Vi gillar iaf båda pro-chassit som fasen, sjukt nöjd med klätter och skråegenskaperna :)

Edit. Får ju lägga in bild från helgen och förra







 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Ny här på forumet och har nu kollat igenom hela den här tråden och som alla andra som skrivit är jag grymt imponerad över era "skills" helt sjuka grejer ni gör som vilket hemmapul som helst!

Keep up the good work!

Mvh Erland
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
huvva, läste igenom eran gamla projekttråd nu.. igen.., läser just nu denna projekttråd.
Jag tröttnar alldrig på era projekt, så sjukligt porriga saker ni gör i garaget! Mycket bilder också vilket uppskattas starkt :)

Keep up the good work som man brukar säga!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Kul!
Hoppas man får tag på något lämpligt objekt snart, har planer på en optimal hoppskoter... En xp 600rs som byggs med 770 motorn, blygsammt förlängd till antingen 130" eller 137", smalare framvagn och givetvis med askers fotsteg. Tror det kan bli en rolig kombo.
Får jag inte iväg rev:en så får man väll bygga på den istället men det känns sådär att såga i den, då den ändå är lite unik...