A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Låter bra Asker! Flytta över arcen från din turbomaskin så du har de bästa av 2 världar :)

kanske fått den lite mer hissig när du ändå håller på! Borra, shimsa, porta och iqr vev så har du en dräparmaskin.

Väldigt nöjd med min 858 över respons å klipp i maskin. Hoppade på å körde en stock 800 idag, å de var ju som en dieselbil från 80 talet i jämförelse :D
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.114
942
113
Stora Blåsjön
Iceage har sjukt dålig kund suport man ska inte vara stressad när man har kontakt med dom =/ kanske bättre under låg säsong

nick@iceagemfg.com fick 25% rabbat av nick varrefall
Jo jag vet har provat förut och det gick väll halvbra.. jo har väll ingen brådis med att få skenorna fixade nu när jag har ett par som funkar än så länge :) Men beställer jag nu så har jag dom kanske till vintern och nästan rätt grejor.
 
Reactions: trixa

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Den där är ju som tomten. Så fort kameran åker fram, så gömmer den sig under en gran...

Bättre foto på den?
 

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
Blev snål och tänkte bygga en egen koppling men den här boggien är inte optimal för att kopplas :/
Den vill låsa sig lite i vilket läge man än sätter kopplingen på! ingen låsning dämparna inte skulle orkar reda ut men man måste nog förstärka bakre saxen om det ska hålla bra

http://www.ladda-upp.se/bilder/tprwvhzfdhvbkv/
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.114
942
113
Stora Blåsjön
Blev snål och tänkte bygga en egen koppling men den här boggien är inte optimal för att kopplas :/
Den vill låsa sig lite i vilket läge man än sätter kopplingen på! ingen låsning dämparna inte skulle orkar reda ut men man måste nog förstärka bakre saxen om det ska hålla bra

http://www.ladda-upp.se/bilder/tprwvhzfdhvbkv/
Har du skippat K.I.S.S helt då eller? Synd att arcen inte får plats, den hade vart perfekt.
Men nästan skönt också för då är det bara att beställa vanliga skenor. Så slipper man rita egna som dom säkert inte lyckas göra rätt.
 

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
jo strula med paypal så beställnigen gick inte igenom lika bra då det skulle ha kostat 3000:-
ja har man nått som bara saktar ner saxens rörelse istället för att stoppa den helt så fungerar det nog mycket bättre!
om du byter till vanliga 8" hjul skulle du kunna sätta vändhjuls axeln genom ena örat på arc dämparen och göra ett justerbart fäste på saxen så du kan följa efter med motsatta örat när du ska spänna mattan
tror inte man behöver en float skulle gå med en vanlig dämpare och köra den utan fjäder med justerbar komp/retur
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Snorush men du vad sexig boggi du har där! Hur lyckades du få fram den? Specialbeställning lr är det där något dom har på lager? Hade gärna velat prova en 141", men 137" skulle funka de med :)
Tog mig bara 5 månader med strul av iceage att få mina skenor till 163an. Samt lyckades dom skicka paketet via Norge en sväng. Måttligt förbannad på deras kundsupport.

Vi skulle haft någon här i Norden som tillverkat skenor så man slipper importera från staterna. Har nämnt det åt Per på BilletX att det förmodligen finns en marknad. Och i.om han redan äger ett företag som håller på mycket med aluminium så vore det nog inte så stort steg för han att ta tag i.

asker täta chassit lite så har du dig en fin vattenräser till sommaren! :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.114
942
113
Stora Blåsjön
Tänkte nu sälja båda maskinerna för att göra plats åt ett nytt projekt.
Turbon hade jag tänkt mig 90000kr för dock utan vipec då, då ingår allt som sitter på den (bara att börja räkna ihop vad som sitter på den så är det riktigt billigt). Bara att montera en ny vipec och köra sedan. Anledningen till att den säljs utan vipec är för att den har gått sönder, förhoppningsvis får jag en ny garanti men det lär nog dröja tyvärr.

137an är också till salu och den hade jag tänkt mig ca 70000kr för eller lämpligt bud.

På båda maskinerna kan man välja å vraka på vilka delar som ska ingå, så turbon kan man då köpa lös för en billigare slant om man vill välja bort några findelar.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Har du vägt 137an något? En kompis håller på med ett 144 bygge och det skulle vara intressant hur att veta hur nära han kommer en "kort" pro.