Arctic Cat 2013

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Crossåkarna brukar väll få betala 80k om jag inte missminner mig helt..
Låter som att crossåkarna får väldigt mkt för pengarna isf.

Men dessa maskiner går kanske inte via ÅF utan direkt från grossist till tävlingsförare!? Krävs det tävlingslicens för för att få plocka ut en?
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
det är ju om du har A-spons du får dom så billigt, inte alla som tävlar som har det. Flesta få väl B-spons då kostar dom 105ish. kostar lite mer än 130 utan spons OBS detta är tidigare år, ingen aning om va 2013 kostar
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Två polare till mig plockade ut varsinna sx:ar förra året.. inge spons eller nå, var första året de tävlade. Då landade priset runt 115 har jag för mig. För en helt vanlig dödlig svensson...
 

tjernstr0m

Välkänd medlem
3 dec 2011
104
0
16
Kramfors
Ingen som har beställt en RR? Tycker att det verkar vara fantastiskt fina maskiner, gick som ett skott på provkörningen i våras.

Vore roligt att se bilder på dem om någon fått sin! :)
Jag har en RR som står i förvaring tills snön komma :) dock dåligt med bilder som är nå å ha men de komma när snön komma. Kan iaf säga att den är tvåfärgad :D Kört nån mil me en lite vässad f800 12a o de gjorde valet för mig.
 

Vanilla

Medlem
25 aug 2012
24
0
1
Östersund
Har just kollat min 800 ltd, och den har oxå den där lilla sprickan på höger sida. Ser inte ut att vara så farligt. Men nytt ska ju vara smood..
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Har gjort första provturen ikväll, styrstången glappar nått fruktansvärt i tornet där förtsta plastbussningen sitter.. Någon mer som har upplevt detta på nya "vertical steering"?

Har efterdragit alla bultar etc etc..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Men den ska väl ändå ÅF fixa åt er..?

Inte ska ni tollerera att en ny skoter har så banala fel.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Visst är det 2012or ni pratar om?det ska väl inte vara problem på 2013?är väl mkt.mil på dom isåfall,kände på 2st xf1100-12,dom hadde gått ca.4-500mil/st.,var ju ruggigt kopiöst mkt.glapp i styret,men d ska väl fixas/uppgraderas på garantin?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ser ju nu att det är 2013 ni har,trist m glapp redan,men det måste ju glappat sen ni tog ut maskinerna?är ju nått som inte stämmer,ska ju vara fixat på årets modeller,vad säger åf om det?
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Jag har monterat en annan styrhöjjare så jag kan lova att glappet fanns inte när jag stod i garaget och fixa o bängla.

Däremot så igår hände nått som jag aldrig sett förr, mattan separerade och skickade högra boggieskenan genom hålen för drivhjulet, väldigt svårt att förklara, ska ladda upp en bild senare idag. Men det vart dyngpall iaf, så nu ska skotern tillbaka till ÅF efter knappt 5 mil.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Aj då lät inte bra. 26 mil totalt har jag fått ihop, ska serva till veckan

Körde idag och tyckte styrstången började glappa mer pch mer, kom hem och undersökte saken och då hade muttrarna lossnat för de nedre styrstång fästet. En var borta men hittade under motorn.

Konstigt att de kan lossna då de är låsmuttrar, måste ha missat att dra dem vid montering. Nu är dom loctiata och dragna och glappet försvann helt!

Ibland är det inte svårare.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Service Bulletin

Date: December 19, 2012

Product Line: Snowmobile

Bulletin No: BS201312

Subject: Slide Rail End Caps

Affected Models: 2013 M8, M 1100 Turbo, and M 1100 non-Turbo

NOTE: Refer to Cat Tracker Online to obtain the list of affected VIN’s from your inventory by selecting the “Service” tab, then the “Bulletin Display” tab. Specific criteria is required to be selected. Example: Bulletin Type-All, Product Type-SNOW, Bulletin Number BS201312 and Bulletin Year 2013.

Condition: The slide rail end caps do not meet Arctic Cat standards on the affected models only and should be replaced.

Solution: Install new Slide Rail End Cap Update Kit (p/n 0637-420). Instructions will be included in the kit.

Parts: Order an appropriate number of Slide Rail End Cap Update Kits (p/n 0637-420) through normal parts-ordering channels. Your dealership Parts Account will be billed and then credited upon receipt of a Warranty Claim Request.

Warranty: A labor allowance of 0.2 hr will be paid per affected snowmobile.
 NOTE: It is required to enter the current mileage of each affected model.

! ATTENTION
To ensure that the necessary service work is completed in a timely manner and that this issue can be resolved, Arctic Cat is requesting that all service work be completed prior to December 19, 2013. All warranty claims directly related to this issue will not be honored after December 19, 2013, without prior approval.


https://www.dropbox.com/s/yjdtxv0dc9wxcge/BS201312 Slide Rail End Caps.pdf?m