Arctic Cat 2013

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Vet inte om nån faktiskt fått sin -13 än? Eller är Polaris åkarna bara snabbare på skriva än A-C åkarna?

Förjäkla trist att det ska se ut sådär iaf...

Och fint jobb med bilden AlexA. =)
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Vad är det för plåt som man ser där bakom får inte riktigt ihop det.
är sprickan direkt i chassiet eller ?
bild med lite mer avstånd hade vart nice.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Det är en plåt innanför den spruckna plåten, därför jag tror att sprickan inte har sån stor betydelse mer än för principens skull.. Men som asker säger, aldrig nånting som jag skulle acceptera!

Blir ingen ny bild från mig för nu ska jag fortsätta ligga hemma och vara sjuk, eller rättare sagt dödssjuk som vi män jämnt blir:)

Men verkar som att folket snart får hämta ut sina maskiner så då kan säkert någon lägga upp en bild från längre avstånd, och fundera på betydelsen av den, samt att det ska bli intressant att höra om detta är ett serietillverkningsmisstag och hur A-C isf tacklar det, eller om det är slumpen som gjort att just dessa maskiner är spruckna...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Snacka om att AlexA har gett många stackare kallsvett av det här ;-)
Men får hoppas det bara var nått b exemplar som han sett :)
Förjäkla tråkigt om det är något massfel.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Ja skulle nog inte bry mig så mycket om det där.
Verkar ha blivit ett hack när dom pressat plåten.
Visst inte så stort fel, men kul att punga ut 130+ k sen har skiten spruckit innan den ens gått en meter. Nytt ska vara nytt utan skador.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Lösningen är väl då att slipa eller borra bort hacket.
Jag tror ju inte det kommer att spricka mera p.g.a. spänningar i chassiet. då detta verkar vara nått som uppstått i tillverkningen.

Men en annan sak som ja kom på nu när jag såg dessa bilder är om det kommer in snö som smälter mellan tunnelplåtarna som sedan fryser och expanderar.
Hur håller chassiet för det?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Hämtade ut min -13 idag. Kollade där och såg något som kunde misstolkas för en spricka. Men hur jag än lös och tittade i olika vinklar så kunde jag inte se att det var en spricka, såg mer ut som ett hack eller vad man ska säga. Påpekade det men ansåg att jag redan fått rätt pris på maskinen så prutade inget på det.
 

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Är lite intresserad av en XF 800 HC, har dock aldrig varit i närheten av att köpa en flongny skoter men nu har det smygit sig på lite sådana tankar. Undrar lite hur mkt man kan pruta på en vid rent köp eller är det mest lite prylar som de kan slänga med
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
måste ju som sagt va vid tillverkningen som det uppkommer, ingen av de maskiner vi har i butik har dock denna skada. men ser hur den kan uppkomma när ni nämner det.
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Ingen som har beställt en RR? Tycker att det verkar vara fantastiskt fina maskiner, gick som ett skott på provkörningen i våras.

Vore roligt att se bilder på dem om någon fått sin! :)