Arctic Cat 2013

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
på torsdag ?

jag har inte hört ett knyst sen jag ringde i september. måste man kanske ringa och höra imorgon :)
Yes på Torsdag :) Var in för ca två veckor sedan och beställde lite saker så då frågade jag om när dom skulle få in maskinerna, då sade han att dom skulle få en gode så stort leverans om 1-2 veckor :) åsså frågade han om när jag kunde hämta den... så då sa jag så fort som möjligt :) har ju lite grejjer att montera osv :)

Vars har du beställt?
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
Yes på Torsdag :) Var in för ca två veckor sedan och beställde lite saker så då frågade jag om när dom skulle få in maskinerna, då sade han att dom skulle få en gode så stort leverans om 1-2 veckor :) åsså frågade han om när jag kunde hämta den... så då sa jag så fort som möjligt :) har ju lite grejjer att montera osv :)

Vars har du beställt?

hos AB nian älvsbyn. ska ringa idag och höra :)
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
Vad sa dom rmk700_05??
Anton sa att limited maskinerna skulle komma om cirka 2 - 3 veckor och sen ska den monteras + det jag beställt så som bukskydd och sportsbumpern. så ungerfär mitten på november får jag åka ner till älvsbyn och hämta upp den :)

börjar vara sjukt taggad, förövrigt min första cat :)
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Anton sa att limited maskinerna skulle komma om cirka 2 - 3 veckor och sen ska den monteras + det jag beställt så som bukskydd och sportsbumpern. så ungerfär mitten på november får jag åka ner till älvsbyn och hämta upp den :)

börjar vara sjukt taggad, förövrigt min första cat :)
Var och tittade på min idag, så dom kan ju inte vara långt bort. Sjukt taggad vill jag lova!
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
ja just de tyckte att han surrade nåt om att dem hade 4-taktarn inne :)

lyssnade inte på det örat, jag intresserade mig bara för 800: an ;)
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
ja just de tyckte att han surrade nåt om att dem hade 4-taktarn inne :)

lyssnade inte på det örat, jag intresserade mig bara för 800: an ;)
Tvärtom mot ifjol då, då fyrstonkarn kom senare. :) Har monterat Billet X hjul i boggien på min idag, det börjar dra ihop sig!
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
orkar inte skumma igenom tråden så vet inte om det är nämnt tidigare men var förbi en a-c återförsäljaren i veckan och kikade lite på dom nya modellerna ..
såg då att 3 av 4 maskiner var spruckna i chassiet..

höger fotholk, där plåten är valsad utåt. (på utsidan av chassiet där man har foten)
var 1-2 mm sprickor i 2 av dom, den 3dje var ca 5mm.

någon annan som uppmärksammat detta?
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Vad var det för maskiner ?
orkar inte skumma igenom tråden så vet inte om det är nämnt tidigare men var förbi en a-c återförsäljaren i veckan och kikade lite på dom nya modellerna ..
såg då att 3 av 4 maskiner var spruckna i chassiet..

höger fotholk, där plåten är valsad utåt. (på utsidan av chassiet där man har foten)
var 1-2 mm sprickor i 2 av dom, den 3dje var ca 5mm.

någon annan som uppmärksammat detta?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
hade tänkt ta foto på det och lägga upp men här var så dåligt intresse så det är inte värt besväret =)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Alla sitter väl för tusan å väntar på bilderna så man vet vad du snackar om?
Om bara du har sett det så får du ju gärna dela med dig. För om ingen annan sett det kan du väl inte vänta dig att det ska bli en disskution?

Om Beretta ber någon lägga ut en bild känns det väl pnödligt att 10st till ska be om samma sak?
Om Landström undrar vad det gäller för maskiner så räcker det väl med den frågan för att du ska svara lr måste ännu fler fråga samma sak?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
jag tog för givet att det måste vara fler maskiner som är spruckna likadant då vi hittade 3st som hade det (kan ev vara 2 då jag inte är 100% säker).
därför väntade jag mig att någon skulle vara snabb och fota skotern i garaget istället för att jag ska åka till handlaren och fota, eller har ni inte fått era maskiner ännu? jag är totalt oinsatt i leveransdatum då jag inte har köpt ny skoter sen -05.


varför jag inte svarat på vilka maskiner det gäller beror på att jag är osäker på det och låter det därför vara osagt!

dock tror inte jag sprickan har någon sexuell betydelse för hållbarheten, men personligen hade jag aldrig betalat ~130´000 och accepterat det ... hade nog mest handlat om en principsak för mig att det som är nytt ska vara helt!

men eftersom det blev sånt jävla liv om detta så får jag väl sätta mig i bilen och fixa ett foto så jag får lite uppmärksamhet med min bild!
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16


här är en bild på sprickan jag pratat om, den är ca 3-4mm lång och maskinen som är fotad är en XF 800.
tittade även på M1100 och på RR800, båda maskinerna är lackade men tittar man riktigt noga såg man att tendens till en spricka under färgen, dock riktigt riktigt minimal men den finns där, och dom kommer förmodligen att bli större ...

tror dock inte sprickan far längre än där "valsningen" slutar och den gör nog ingen direkt skada, men det är ändå inte roligt då det är en ny maskin!

edit: för att slippa missförstånd för dom som inte orkar läsa inläggen ovanför handlar detta om skotrar av årsmodell 2013 med 0 mil på mätaren
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Det där var ju inte så vackert på en flongny maskin... Jag hade inte tagit emot det var min maskin jag skulle hämtat ut.
Eller möjligen hämtat ut den och krävt chassiebyte när sässongen är slut.