Kasst fel ja. Hyffsat irriterande med nya prylar som inte fungerar, soppasystemet var ju det enda som var helt nytt på skotern så de var ju det sista man trodde skulle fela. Men som sagt så gick ju inte skotern när jag köpte den heller med ett soppasystem som var orginal och hade ett tryck på 46psi (mätte med en fungerande mätare då).. Så antingen var det renoveringen av motorn som gjorde susen, eller något av det jag flyttat över under tiden jag felsökt.. Ska börja plocka tillbaka en del i taget till F7an på lördag och se om det händer något då..
Har ju lite grejjer kvar att göra som blivit skjutet på pga felsökningen. Bland annat bredbandslambdan som fortfarande ligger i kartong, mätarhållaren till styret, svetsa in 2st nipplar i insugsboxen, se över oljepumpen till turbon då den droppar lite olja osv. Men jag borde hinna med det mesta i helgen
Ang variatorerna så har jag inte full koll på vad som sitter där nu. Men det jag vet som jag inte la märke till förän förra veckan är att sekundären är utbytt till en 10.4"are (10.0" org) vilket är positivt. Ska göra en hel del på bottendraget på M7orna. Märkte det när jag försökte kränga på en orginalrem = typ 2,5cm för kort! Har köpt en ny 046-rem nu också som sitter på, satt någon bearcat 570cc rem där innan, kändes inte ok. Jag är dyngsugen på att köpa hem en uppsättning turbovikter från MDS och någon trevlig helix så man får lite belastning på turbon! Det verkar vara ett vinnande koncept "over there"