Polaris_glenne Vad är de för mått på själva kroppen på dämparen?
Det kommer jag inte ihåg just nu, vet att jag fick korta den 10cm iallafall för att få plats
Polaris_glenne Vad är de för mått på själva kroppen på dämparen?
nej för fan. kommer att leva om som en mongoloid på amfetamin. högt och äckligt alltså.Er det bra og ta ut lyddempern/dempervate ut av org sluttpotte =?
du är ju rikitgt dum .om du börjar kapa sönder en sån burk. bygg en egen isället.. varför ska du ha en burk för ljud eller effekt? ska du ha effekt så kör med det du har å låt det vara annars bygget, ju mer i dimeter å dämphuset ju mer dovare ljud får duHej en fråga bara jag har slp pipa å burk till min assault-10- innan hade jag en renegade med spi burk å den lät lite grövre (dovare) ton men inte mycke mer. nu till min fråga kan man göra om min burk så den får djupare ton . För om man gämför till bilar så kan man ju sätta på 2-2½ tum å få en djupare ton
Och du ska vara smart då? :hmmmm2:du är ju rikitgt dum .om du börjar kapa sönder en sån burk. bygg en egen isället.. varför ska du ha en burk för ljud eller effekt? ska du ha effekt så kör med det du har å låt det vara annars bygget, ju mer i dimeter å dämphuset ju mer dovare ljud får du
Nu tänkte jag mer på om det går å satta på ett större slutrör typ å inte kapa sönder hela burkendu är ju rikitgt dum .om du börjar kapa sönder en sån burk. bygg en egen isället.. varför ska du ha en burk för ljud eller effekt? ska du ha effekt så kör med det du har å låt det vara annars bygget, ju mer i dimeter å dämphuset ju mer dovare ljud får du
Nu tänkte jag mer på om det går å satta på ett större slutrör typ å inte kapa sönder hela burken
Byt upp ett snäpp på munstycke för säkerhets skullidag byggde ja mig en slutburk, rulla en rund plåt, med ca 2tums rör innuti, provade den å den gick hur fint som helst, men ja kollade stiften, dom var på snäppet att bli vit, är de någon fara tror ni?
98,4 % ! de lät lite men jag måste pröva bromsa om jag får samma siffror när jag bänkar , det är sant att det mesta av trycket sköts av pipan , och tycker man de är ok att köra runt med en baktrimmad skoter så är det bara att bygga på med grova bildämpare , trots några hk borta så känns skotern att gå bättre när man ljudet !tjenare nu har jag läst här på forumet och jag håller inte med er. läste bland annat att det är jätte viktigt att ha rätt motstånd i slutdämpen, det är bara skitsnack för att 98.4 procent ligger motståndet i pipan
lycka till=)
En fråga på det. Jag tänker om man byter till en slutburk med mycket lägre motstånd än original så går motorn snålare pga att mer färskgaser smiter igenom när mottrycker blir lägre. Tänkte att det förklarar dom personer som skrivit i tråden att dom bestyckat upp efter slutburksbytet.Att bara slänga på en öppen burk utan motstånd gör att man i första hand tappar uppladdningstid och överladdning i pipan Det tar längre tid att få upp värmen i den vid gaspådrag + att man får sämmre överladdning i cylindern pga detta. Motorn går också fetare så det ska inte vara någon fara att bara länga på en dämpare som inte stryper.
Okey, men om jag bygger om org stingern då eller vad man ska säga? Så att jag Byter det mot ett mindre/större? tex, om det är 2 tum org så byter jag det till ett 2.5 tum eller mindre? Vill få lite fräckare ljud, är så vansinnigt less på "vinljudet" eftersom det är en fläktkyld.. Låter ganska töntigt menhelt omöjligt att svara på , hur ser den nya burken ut och vilka mått har den ? vilka mått har stingern ut från pipan ? en högljudd hemmabyggd burk blir med största sannolikhet sämre än std burken och det är oftast hårfina justeringar att matcha std burken och ännu bättre öka trycket precis lagomt utan att gå får långt så det blir kolvbyte
Du kan kapa av just där själva pipan slutar mitt inne i dämparen som det ser ut på äldre Yammor. Men behåll org stinger dim en kort bit (15-20cm. Du kan förlämga stingern dit du tycker en lös dämpare passar bäst men gå upp i dim några mm på förlängningsröret/stingern. Bygger du din nya dämpare med minst 45mm innerrör så lär du inte få högre motstånd än org. Vanlig bilsport dämpare duger bra eller slipon till sporthoj.Okey, men om jag bygger om org stingern då eller vad man ska säga? Så att jag Byter det mot ett mindre/större? tex, om det är 2 tum org så byter jag det till ett 2.5 tum eller mindre? Vill få lite fräckare ljud, är så vansinnigt less på "vinljudet" eftersom det är en fläktkyld.. Låter ganska töntigt men