Har fixat en provisorisk rörfläkt som utsug och den fungerade bättre än väntat. Dock så tror jag att livslängden är begränsad men det kommer ju visa sig
Så nu är det mesta färdigt för att kunna börja testa och finna nya fel vilket skedde direkt
Som jag nämnt tidigare så har motorn viljat rusa på lite högre varv 4000-5000 kanske och därmed går av sig själv.
Jag felsökte lite idag och det är inga läckage från packboxar eller övertryck från turbon.
Så jag misstänker att det har med bränslet att göra?
Spridarna och bränslepumpen är nya och utbytt till större modell, ca 50% mer flöde.
Det har ingen betydelse om jag använder - 30 eller +30 i korrigering på bränslet i pc5.
Vid tomgång är lambda ca 13,5 och sen med jämn gas runt 3000-4000 rpm går det upp till närmare 14. Det kanske är i det tunnaste laget?
Så frågan är om det är spridarna som krånglar eller om bränslepumpen som tappar trycket?
Eller kan det vara för mycket oförbränt bränsle som ligger i motorn som helt plötsligt antänder?
Eller något helt annat?
Projektet kommer stå stilla i 1-2 veckor nu då jag måste resa bort men när jag kommer hem ska jag börja med att mäta bränsletrycket och se vad det ligger på.
Är det knas kommer jag bygga om systemet med retur då jag är skeptisk till hur det ser ut just nu
Så nu är det mesta färdigt för att kunna börja testa och finna nya fel vilket skedde direkt
Som jag nämnt tidigare så har motorn viljat rusa på lite högre varv 4000-5000 kanske och därmed går av sig själv.
Jag felsökte lite idag och det är inga läckage från packboxar eller övertryck från turbon.
Så jag misstänker att det har med bränslet att göra?
Spridarna och bränslepumpen är nya och utbytt till större modell, ca 50% mer flöde.
Det har ingen betydelse om jag använder - 30 eller +30 i korrigering på bränslet i pc5.
Vid tomgång är lambda ca 13,5 och sen med jämn gas runt 3000-4000 rpm går det upp till närmare 14. Det kanske är i det tunnaste laget?
Så frågan är om det är spridarna som krånglar eller om bränslepumpen som tappar trycket?
Eller kan det vara för mycket oförbränt bränsle som ligger i motorn som helt plötsligt antänder?
Eller något helt annat?
Projektet kommer stå stilla i 1-2 veckor nu då jag måste resa bort men när jag kommer hem ska jag börja med att mäta bränsletrycket och se vad det ligger på.
Är det knas kommer jag bygga om systemet med retur då jag är skeptisk till hur det ser ut just nu