Enligt ditt resonemang kan vi sänka B-kortsåldern till 16 då? En 16-åring kan utan problem lära sig den tekniska biten vad gäller att köra bil och eftersom omdöme och ålder inte har något samband så spelar det ingen roll.Tycker de är lite roligt att läsa på dom som är under 20 och för dom som är över 20.
Dom som är över 20 och mer tycker att "snorungarna" ska ändra åldersgränsen tack vare dom kör som idioter, MEN nog måste jag säga att de finns MINST lika månda äldre som kör som totala idioter! Då jag själv har varit med om då jag till och med vart påkörd av en äldre kille (37år) var han då! själv var jag 19 då, men de roliga var att jag vart påkörd när jag cyklade på en trotoaren och de roligaste var att han tyckte de var mitt fel?!?! men nog om de.
tycker inte alls att dom ska ändra åldersgränsen, för de finns alltid några idioter från ALLA ålderskillnader som inte har en minsta hjärncell kvar bakanför pannan, om de ska ska ändra åldergränsen så är de lika gärna förbjuda skoter helt och hållet och de tror jag inte en skotermänniska vill!
hoppas ni inte tror att jag är sur eller nånting, ville bara skriva av mig då jag varit med om en del!
Säg mig 25-årsgränsen som nu kommer på MC, tror du det beror på att man vid den åldern har lättare för att lära sig köra eller finns det andra orsaker?