Har i alla fall fått något gjort sista timmen, kopplat in strömbrytaren för lysena och testat att den biten fungerar, så när jag slår på lysknappen nu så har jag halvvljus oavsett om motorn är igång eller inte.
Finns ingen extra givare för avgastemp monterad vad jag kunnat finna, om den nu inte är en av ordinarie varnings/indikeringslampor på skotern som används. Oavsett jag kör med normal bestyckning och är ingen racerförare så jag är inte intresserad av den, den får väl sitta kvar i avgasystemet men som sagt den behövs inte.
Den innersta (den som alltså bara har en gul till sig och jord) är det orginalregulatorn? Behöver jag överhuvdtaget något av det där som synns på bilden eller kan jag nöjja mig med att få dit Rinab regulatorn?
Tänkte på det här med säkringen, jag kan väl säkra av kabeln till batteriet separat med en ny säkring för att göra det så enkelt som möjligt? Hur många amp bör den klara isf?
Många frågor och liten verkstad känner jag, men jag är oerhört tacksam för all hjälp, alla kan ju inte vara duktiga på el och jag har bara varit skoterägare i drygt 1,5 månad hittills av mitt liv
Får plocka bort magampulen ikväll och leta rätt på jorden att klippa, lika bra det så får man se hur en sådan är konstruerad också