Hjälmkamera?

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
jo såg de också! :) såg den även användas i superstars och stcc ;) även sett den på fler ställen som ja inte kommer ihåg nu men :) go pro:n har ju lätt bästa vidvinkeln och även en helt okej ljudkvalitet
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Ni som har Go pron vilket fäste använder ni er av och vilket rekommenderar ni?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ni som har Go pron vilket fäste använder ni er av och vilket rekommenderar ni?
Konkava hjälmfästet med diverse länkar för att få ihop det.
Även det extrainköpta styr/sadelstångsfästet.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Ni som har Go pron vilket fäste använder ni er av och vilket rekommenderar ni?
Jag köpte ett "Chest Mount" funkar SKITBRA !!

Blir riktigt bra vinkel med det om man sätter det rätt, kan varmt rekommenderas!!
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Inget av originalfästena som fungerar bra då?

Borde inte den välvdaklisterlappen sitta ganska bra?
Klisterfästena fungerar alldeles utmärkt dom sitter som själva f*n när man tryckt dit dom.

Det där hjälm fästet med ett band som man surrar fast, det funkar också riktigt bra.
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Kör då bara med 3M klister fästerna och vinkelarmen för att få de bra när man har kameran på sidan av hjälmen!, och som "cfh" säger. Klisterfästerna sitter som saatan, man måste typ skära lös dom med en kniv för att få lös dom om man nu vill ha lös dom xD
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
äsh jag struntade i Liquidimagebrillorna och beställde en go pro hd idag...

en sak jag tänkte på bara.. finns det någon trådlös kontroll till gopron? som man tex kan sätta på styret?
eller måste man ta bort och sätta tilbaka kameran varje gång man vill starta den?
 

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
finns ingen trådlös kontroll men inte behöver du ju ta lös kameran för att slå av den :p du känner ju vars knappen är åsså e de bara trycka :) så piper den till så du vet att du träffade rätt :p
 

Översnö

Banned
18 sept 2010
152
0
6
Östersund
Ingen som vet om man kan köpa endast GoPro HD kameran utan alla fästen m.m? Har nämligen den vanliga GoPron så dubbel uppsättning fästen känns overkill..

Edit; Aaah, hittade! GoPro naked finns det en modell som heter och det är bara kameran + skalet.
 
Last edited:

Översnö

Banned
18 sept 2010
152
0
6
Östersund
Ser att GoPro har släppt en ny modell nu, 960. Skillnaden från sin storebror är:
Filmar 720p i 30 fps istället för 60.
Kan inte filma i 1080 utan högsta är 960 och 30 fps.
Saknar uttaget på baksidan brevid batteriet.

Över 100$ billigare, värt?
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Hur är GoPron att filma med för hand och inte på hjälmen? Alltså i andra situationer än monterad på en hjälm?
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Hur är GoPron att filma med för hand och inte på hjälmen? Alltså i andra situationer än monterad på en hjälm?
Finns ju MASSOR med videos på youtube där dom hoppar från berg, innuti bilar, utanför bilar, osv, nog vet jag att du hittar nån snutt där dom filmat som vanligt om du kollar lite extra! =)
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
GoPro HD'n funkar klockrent även utan att sitta på hjälmen !

Jag beställde en från staterna och hade sån jäkla tur att jag åkte varken på frakt eller moms, slutsumman: 2100:- i sverige ca 3800:- :D
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Finns ju MASSOR med videos på youtube där dom hoppar från berg, innuti bilar, utanför bilar, osv, nog vet jag att du hittar nån snutt där dom filmat som vanligt om du kollar lite extra! =)

Jo jag har nog sett dom flesta GoProfilmerna på youtube. Men min fråga var "Hur är det att filma med kameran för hand?" Alltså hur upplever ni att det är att använda kameran typ på stan eller i bilen utan att den sitter fast?