Hur har du betalt din skoter?

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Det är sant, men nog skulle jag sova bättre om jag visste att jag inte hade ett lån på 100tusen.
Ähh, det är ju bara att betala lite varje månad, inget att ligga sömnlös över. Då kan man ju lika gärna oroa sig för att betala hyran varje månad, är ju samma sak!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Ähh, det är ju bara att betala lite varje månad, inget att ligga sömnlös över. Då kan man ju lika gärna oroa sig för att betala hyran varje månad, är ju samma sak!
stämmer ganska bra det där, man betalar varje månad för att få ha tak över huvet, å för att få ha nått som man aldrig hade klarat sig utan. Sin egna skoter <3
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
varför är alla så fixerade av att veta för hur mkt eller hur andra köpt sin skoter?

bara en fråga :p
 

AdamJ

Aktiv medlem
20 feb 2007
78
2
6
Kalix
stämmer ganska bra det där, man betalar varje månad för att få ha tak över huvet, å för att få ha nått som man aldrig hade klarat sig utan. Sin egna skoter <3

Jo det är klart att saker som hyra/mat måste ut varje månad men alla är vi olika och jag skulle inte vilja ha mer fasta utgifter varje månad än vad man verkligen behöver. Nog om de:)
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Fick 14,000 att köpa skoter för, det blev en Polaris Rxl 650, körde den en säsong, sen sålde jag den för 16,000:- och jobbade på sommarn och gjorde endel affärer. Sen på hösten köpte jag å en polare en Wildcat 700 för 5000 och sålde den för 16,000:-. Sedan köpte jag en Polaris edge 600 som jag äger nu. Sedan nu i sommras köpte jag även en Skidoo Mxz 440 -01 Jättebilligt! Så nu har jag en skidoo mxz 440 och en Edge. UTAN LÅN!
Och jag har haft endel skitskotrar imellan som jag köpt/sålt direkt, men de handlar inte om stora summor.:)
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Kontant. Till boende och utbildning eller annat "livsnödvändigt" för att kunna bo/jobba kan det kännas ok eller ibland nödvändigt att låna pengar. Men jag vill inte låna pengar till rena nöjen, och dit räknar jag skoteråkande/ägande.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har själv köpt min kontant men har kompisar som lånat till skoter..
Personligen skulle jag inte låna till en skoter, inte heller till bil för den delen heller..
Men alla prioriterar olika..Tror dock det är många som lånar och köper nytt bara för att kunna stoltsera framför kompisar och andra bara för att bygga nån typ av status
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Det där beror ju alldeles på hur man är som person, vilken ambition man har för olika saker och hur ekonomisk man är.
Själv skulle jag aldrig låna något annat än till bostad. Tycker ekonomi är roligt och att kunna ha roligt med saker samtidigt som man kan göra bra affärer är för mig det bästa sättet om man vill köpa något.
 

Jonnerx1-m

Medlem
17 jan 2005
36
0
1
Orsa
Om man köper ett hus för 1,1 miljoner och sedan lägger till 100000:- på lånet för en skoter så märks det knappt på amorteringarna!