Nä jag har ju allt redan, dock så är det en del grejer som ska ändras.. Oljepumpen drar ju för mycket ström sen så är jag inte riktigt nöjd med oljetanken och placeringen av turbon riktigt. Plus att den verkar vara helt allergisk emot den svarvade toppen:s bara bluddrar och vägrar gå nått. Ska prova att bestycka ner den lite och se om det är de som är problemet.Vad är nästa steg på turbo bygget
Trycket på oljepumpen? Om det är den du menar så orkade den inte med mer än 1,5 bar och mindre är det vill man ju absolut inte ha med en glidlagrad turbo. Om det är bensinpumpen du menar så hade jag bara den på 0,2bar. Har inte provat turbon med originaltoppen men därimot turbotoppen och allt annat original, gick dåligt då också..Har du provat att sänka trycket på pumpen det gör mycket på strömförbrukningen?
Har du testat orginal toppen med turbon monterad.
Körde på det på min iq 440 som jag satte en 600VES motor i. Hade 36 eller 38mm stinger om jag minns rätt och sen 440 burken. Funkade klockrent!Går det bra att köra med en 440 pipa med grövre stinger på en 600? Man har ju läst att ganska många brukar göra så när dom bygger om till 600.. Någon som har nått bra utlägg om det?
Jag antar att du skriver fel hoppas jag. besinpump på 0,2bar? Eller menade du att pumpen gav 0,2 bar mer än turbotrycket hela tiden då kan det funka.Trycket på oljepumpen? Om det är den du menar så orkade den inte med mer än 1,5 bar och mindre är det vill man ju absolut inte ha med en glidlagrad turbo. Om det är bensinpumpen du menar så hade jag bara den på 0,2bar. Har inte provat turbon med originaltoppen men därimot turbotoppen och allt annat original, gick dåligt då också..
Jo givetvis så menade jag 0,2bars grundtryck.Jag antar att du skriver fel hoppas jag. besinpump på 0,2bar? Eller menade du att pumpen gav 0,2 bar mer än turbotrycket hela tiden då kan det funka.
Jag skulle inte köra 440 pipa på 600 motor som ska gå med turbo för då förlorar du onödig effekt i lägre varven. men utan turbo kan du förmodligen vinna hk med 440pipa genom varvtalsökningen för så funkar ju dom flesta trimpipor . Dom flesta motorer har mer att ge på högre varv än org.
Ang varför den inte går med svarvade toppen förstår jag inte? Jag har för mig att du noga mätte så det blev runt 10-1 i kompförhållande. Prova bestycka så vaknar den nog
jag tog bort tryckvakten och körde utan den, på ett bilbatteri så får man typ 7bars oljetryck då men på skotern så låg det på typ 1,5 - 2 bar pga att den inte orkade med ström mässigt. men jag provade att koppla in en btr på ledningen och då fick man ju stadigt tryck på 2,5bar med batteri kopplat.Hur löste du den hackande oljepumpen
jo vi har nog samma pump, vad provade du att göra då?jag antar att vi har samma olje pump provkörde min utan tryckvakt och med regulator 2bar pumpen drog nästan 20 amp så tryckvakt eller pwm styrning bör man nog använda har gjort en modifiering på min pump är under test
Åhfan.. De va ingen dum idé men blir pumpen åh gå hela tiden då eller?jag gjorde en insats i pumphuset och halverade längden på dreven vilket minskade flödet.
samt monterade en tryckregulator med retur till tanken som öppnar vid 1.2 bar och litet flöde vilket tog bort stötarna mellan till och från då tryckvakten reglerar.
Men det är fortfarande under test.