iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Dom som bygger egna pipor är fan duktiga dom. Det ser ju inte så svårt ut men aah.. det är nog lite svårare än det ser ut tänkte jag. men det är ju skit bökigt! plus att man måste ha ett tålamod som inte är av denna värld. så ni som gör egna rykan, respekt!

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
hehe ja jag håller med dig där de är tog med pill göra! men hänger inte riktigt med hur ni gör med förgasare och överladd? är de nå speciella förgasare eller turbos?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
hehe ja jag håller med dig där de är tog med pill göra! men hänger inte riktigt med hur ni gör med förgasare och överladd? är de nå speciella förgasare eller turbos?
bygger en pipa till min skoter nu och det är inte lätt kan jag säga. angående turbo så körde jag med en vanlig bilturbo om man säger så, det som kan vara lit knivigt kanvara att hitta en i optimal storlek. förgasarna är i stort sett som original fast med trycksatta flottörhus. enkelt va?;)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Då va pipan slipad lite lätt, blir en målning och avgasbandage på den nu.
svetsade på en nippel också för att kunna mäta avgastrycket.

DSC01770.jpg

Turbon då, en 15t. vad tror ni, kommer den att vara för liten så man får för högt avgastryck? kommer nog att porta avgashuset lite eftersom jag tycker att det är lite ofördelaktiga former i det.

DSC01769.jpg

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har börjat fila på en oljetank idag, blev en retur med svarvade spår i och o-ringar på. svarvade till en hylsa som jag svetsade fast på tanken sen. har tyvär inga bilder på det men det kommer väl nått tag:)

E

eMe181

Lust att göra en pipa åt mig?

Nej men grymt bygge, gillar verkligen hur du beskriver hur du ska göra etc. Som en riktig fighter ;)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tror det kan bli hur bra som hälst med en 15t laddare! Finns bara ett sätt att veta säkert, testa.. :) Börjar faktiskt bli lite sugen att dunka fast en snurra på min maskin med. Men vet inte om jag har tid.