iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Jo den har delat inlopp, turbon är inte min så jag ska nor inte slipa nått i den;) har gjort en jälva specialare i stingern ist. Sitter en skiljevägg i den som går in i pipan.. Får väl se om det funkar:)

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Har den inbyggd wg eller kör du extern? Bild på stingerbygget, lät intressant :)
Mätte du någe mottryck i pipan förut? Vore kul å se hur det ändras med stor avgasdel, om du kör samma storlek på stinger, eller större vill säga..

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Det blir extern wg, mottrycket låg ju tre hg över ladd förut men jag vet ju inte hur snabbt det byggdes upp.. Tanken med det här är att kunna behålla all grundeffekt innan laddtrycket kommer, då gör det ju inget om det skulle ta nån sekund längre att få fart på turbon. Ska fixa bild på stingern till i kväll, det blir lite utav en specialare;)

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Ja precis, dom verkar ju må gott av stora avgashus.. Har själv noterat mottrycket i pipan byggs upp fort och peakar för att sedan trilla ner å ligga 2-3hg över laddet, kan hända du får en lite längre peak bara då de är lite mer vikt som ska börja snurra.. Men de lär du snart få se, ska som sagt bli intressant å höra :)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
OBS!! Detta är ett yxbygge enbart för att testa. Visar det sig funka bra så kommer jag att göra om det en smula seriösare.

På de där viset blir det till att börja med:)

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Gött med en kvalitéts WG. Ska vi åka nåt i helgen eller? Va så längesen för mig nu så jag kommer fan inte ihåg hur man gör knappt!

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
Har du räknat på stingern något skulle tro i omed att du delat upp den så kommer stvärsnittsarian att bli innom rimliga gränser.i mina ögon så får det bästa av två världar.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har du räknat på stingern något skulle tro i omed att du delat upp den så kommer stvärsnittsarian att bli innom rimliga gränser.i mina ögon så får det bästa av två världar.
Har inte räknat nått, bara byggt som jag tyckte kändes bra:) jag mätte ju avgasturbin i fredags men kommer inte ihåg måttet nu.. Kan kolla det till helgen igen.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors
Fan det var den största snurra jag sett på en skoter,,detta här blir lärorikt för oss alla ,tack för att du orkar prova den där lastbilsturbon hehe.

Blir intressant att höra måtten på den så vi kan gissa hur mycket hk den klarar på en bil.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Fan det var den största snurra jag sett på en skoter,,detta här blir lärorikt för oss alla ,tack för att du orkar prova den där lastbilsturbon hehe.

Blir intressant att höra måtten på den så vi kan gissa hur mycket hk den klarar på en bil.
Kan erkänna att det kändes lite skevt när jag skulle till åh börja..

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
Jo men som vi pratat om så verkar det rätt väg och gå.ska bli kul och se reultatet.har du långt till provstart

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Den har då klarat 550hk på en cosworth motor om jag inte minns fel. Satt på Tony Croons Focus på den där förra tiden.

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
Skulle tro att den där turbon räcker till.men räknar man krasst på det så ligger den innom marginalen.har blivigt fövånad själv många ggr på mina egna turbo byggen.Att oftast är det så att ju större turbo innom vissa gränser ju bättre funkar det.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
säg till om du behöver dom andra fjädrarna att prova med. Skall du vara ute å grejja nå imorn på dagen så kunde jag låna en fjäder till avgasportarna också kan jag åka till fjäderförådet och kolla om dom hade nå hårdare lämpligt.