Du kan ju vara ful tillbaka och köra på detta du med. Säg till han att din advokat är beredd att dra det vidare. Ta först reda på hur mycket verkstaden tar för att göra skotern i ordning i det skick du föväntade att den var när du köpte den. Be han betala tillbaka den skillnaden.Ring eller maila och förklara att du varit i kontakt med en advokat som fått läsa eran mailkonversation där säljaren påstår att motorn är renoverad, dvs att du har bevis så det räcker för att dra upp fallet i rätten men han får en chans att göra rätt för sig utan att betal rättegångskostnaderna.. Sätt press på han, innan fredag ska du ha ett svar på hur han tänker göra annars går du vidare
Förmodligen det bästa att göra, håller med Grahn också!Du kan ju vara ful tillbaka och köra på detta du med. Säg till han att din advokat är beredd att dra det vidare. Ta först reda på hur mycket verkstaden tar för att göra skotern i ordning i det skick du föväntade att den var när du köpte den. Be han betala tillbaka den skillnaden.
Vägrar han detta ber du nån kompis ringa upp från nåt växelnr och presentera sig som advokat och kör hela vägen med vilken bevisning osv osv. Ljug tillbaka helt enkelt. Din kompis eller vem det är kan ju avsluta med att säga att hans klient är beredd att göra upp i godo mot att kostnaderna för att ställa snöskotern i det skick den var vid förväntad försäljning. Man kan ju vara ännu lite jävligare och ljuga ihop en kostnad som han som sålt skotern troligen kommer få stå för om han blir dömd. Kör över han lite helt enkelt.
Då vet jag en jag inte ska handla av...Tyvärr har man nog inte rätt till något som begagnatköpare. Har lärt mig den hårda vägen att kolla allting noga själv alt. ta med sig någon som förstår sig på för att säkerställa att det man köper är i skick förhållande till pengen man lägger. Skyller inte på någon annan än mig själv om jag råkar gå en nit då och då. Jag har haft tur och till viss del skicklighet och gjort många bra affärer, många + affärer. Vet inte om köparna varit lika glada alla gånger. You win some and you loose some..Dock är jag inte oärlig, men jag säger inte allt dåligt bara det bästa.
99% av alla som säljer något säger inte allt, faktum. Jag tycker att jag som köpare också har ett ansvar.Då vet jag en jag inte ska handla av...
De är nog sant men nu var det ju faktiskt sagt att den skulle vara renoverad.99% av alla som säljer något säger inte allt, faktum. Jag tycker att jag som köpare också har ett ansvar.
Haha det här låter spännande!Men frågan är. Vill du jävlas med honom? Alltså riktigt riktigt jävlas?