Lurad vid beggat skoterköp!

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Okej, du skulle ju kunna kontakta säljaren igen och låta trevlig mot honom och säga att du börjar tro på det han säger MEN det skulle då betyda att han har blivit lurat med renoveringen innan han sålde den. Det borde han tycka vara skönt att du inte ser han som syndabock nå mer och han borde vara mer än villig att uppge var den är renoverad, om han är hyffsat vettig.
Skulle du få nått kryptiskt svar "Jag kommer inte ihåg" eller om han bara vägrar säga så är det solklart att det är han som har lurat dig.
Han svarar inte på kontakt längre och faktiskt så vill jag nog inte prata med någon av dom längre..
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Han svarar inte på kontakt längre och faktiskt så vill jag nog inte prata med någon av dom längre..
Det säger väl kanske att han känner sig skyldig och inte vill prata med dig mer.
Förstår att du blir less på allt och inte orkar fortsätta, man vill som vara så det bortgjort med renoveringen och se det som en lärdom.
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Precis vad kosta den, om den är ovanligt billig kan det ju tyda på att det är nått fel och säljarn vill he iväg den,

fattat det som de är en Summit xrs 800 -07
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Precis vad kosta den, om den är ovanligt billig kan det ju tyda på att det är nått fel och säljarn vill he iväg den,

fattat det som de är en Summit xrs 800 -07

Låg ute i samma prisklass som de andra som finns på blocket nu...
Dock hade annonsen legat ute ett par veckor så prutade ner den ett par tusenlappar till vilket är brukligt vid köp av privatpersoner....

Hmm visst att man kan ha lust och hota osv men vad löser det i slutändan?
Ska man då vänta att de gör samma sak? Nee tyvärr har man blivit lurad, längre än så kommer jag nog inte..
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Vart i Boden hämtade du den?
Tänkte om det var kring Bredåker, för då borde det vara Thord's motorservice (tror firman heter så iaf) som haft den inne, om den varit inne. Borde hur som haver vara antigen han eller Sixten Nilsson, tror bara det är dom två som säljer Ski-doo/lynx här i stan. Och således borde den varit hos någon av dom på underhåll/renovering. Finns iofs Motor Och Fritid som säljer Arctic Cat också.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Eller så åker man 3.5 mil till luleå så har du kalix maskiner, eller ett par mil till så har du traktorcity..
 

ludvig909

Medlem
9 okt 2010
40
0
1
Jag var med om om ungefär samma sak förra året, och kände mig också nere och deprimerad då!
Säljaren påstod att han hade renoverat motorn...
Men efter bara en liten runda började det komma missljud från motorn :/
Det hela slutade med en totalrenovering av motorn.

När jag märkte detta och undertiden den var på lagning tänkte jag som du.
att när skotern är ihop igen ska jag sälja aset!!!
Men sen när skoten var ihop och jag hade kört lite, kände hur underbar skoten var. Så kom jag på att jag kan ju inte få en bättre skoter än denna. för nu vet jag ju att motorn är garanterat nyrenoverad och jag har en skoter jag kan lita på.

Mitt råd är att fixa ihop skoten och sen behåll den!
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
man skall inte tro på ett ord det inte finns kvitton på bytta grejjor, renovering i en skoterannons brukar betyda bytta kolvar känns det som å det är ju tammefan en service det på en 2taktare..
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Eller så åker man 3.5 mil till luleå så har du kalix maskiner, eller ett par mil till så har du traktorcity..
Jo självklart, men varför gå över ån för att hämta vatten?

Men som sagt, den har förmodligen inte varit inne någonstans alls...
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag servar min skoter i boden fast jag bor i luleå.. Tycker sixtens är 1000 ggr seriösare än kalix. Förlåt OT
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Jag servar min skoter i boden fast jag bor i luleå.. Tycker sixtens är 1000 ggr seriösare än kalix. Förlåt OT
Lite till OT, bra att någon tycker om dom. Det gör inte jag iaf. Tycker dom är halvdryga men jag kör ju yamma och handlar ibland bara kläder där = liten kund.
 
W

Wettainen

Ajaj, jag har en känsla att jag har råkat ut för samma sak, och samma skoter oxå dock har jag den korta!
Första riktiga provturen med den idag och den går värdelöst. Fan så less och killen vi köpte den av säger att det inte är något fel på den....!
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Alla som varit nyfiken.....
här är orginal annonsen ;-)
Orsaken till att det ser lite knepigt ut är att jag kopierat det som är väsentligt från mailet ifrån blocket.se


Annonsrubrik:
Ski-doo summit xrs 800-07

Annonstext:
Säljer nu min Summit xrs 800 -07.

Skotern är i fint skick, går kanon bra motormässigt.
Motorn är hel renoverad för ca 40mil sedan endast i förebyggande syfte.

Skotern har gått 565 ärliga mil.
Ny matta gått 0mil
Elback
Hand/tum värmare
Original ruta och kapell medföljer.
Original reservdunk.

Pris 68000:- BVSA

Obs inga byten säljer endast pga att ny skoter är beställd.

Ring för mer info:


fortsätter med ett ytterligare mail för att kolla så den verkligen är renoverad.
tagit bort mailadresserna ifall någon undrar....

Hej!
japp de är den!
Kan tänka mig att gå ner till 62.000kr inge mer!

From:
Subject: Ang. Ski-doo summit xrs 800-07
To:m
Date: Tue, 8 Nov 2011 09:34:33 +0100

Tjenare!
Är vevaxel också renoverad och infettad?
Pris vid snabb affär?
MVH Jimmy
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Nästan samma sak hände mig, se http://forum.snowmobile.se/showthread.php?48793-800r-Nypit!&highlight=800r+nypit

Säljaren hade inte skrivit att den var renoverad i annonsen, men däremot uppgav han detta vid telefonkontakt (nya kolvar samt renoverad och nyfettad vev). Jag gick på hans ord och att han skulle skicka kvittot från firman till mig senare. Detta gjorde han naturligtvis inte, kvittot från "renoveringen" visade sig vara en blueprinting när maskinen var ny...

Man är för godtrogen helt enkelt...Nästa gång jag köper skoter ska kvittorna visas upp annars blir det ingen affär!
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Både annonstexten och hans svar på dina frågor är ju rena lögnerna...men som sagt tidigare, svårt att säga om han har lurat dig eller om han har blivit lurad på renoveringen och säljer den i tron att den är renoverad.
Men han skriver ju att den är renoverad för 40 mil sedan så bevisligen har han ju kört 40mil efter renoveringen och tycker att den går "kanon bra motormässigt". Märkte du att den gick kasst direkt du tagit hem den?