Märkes***eritråden...

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.374
166
63
Offerdal, Jämtland
HJULBOGGIE....!! Det var vikten på Yamahaförarna han syftade på... Du vet, de där som är trinda och har de nyaste tighta kläderna och turbo förstås :boink:
Känns som att det fenomenet inte bara gäller yamaha... Folk ska ha det lättaste och värsta (därmed kvalade ju alla yamaha-förare ut från mitt påstående i och med de inte är lättast och värst från fabrik) och det byggs om med smalare framvagnar etc men sen ligger de själva på en matchvikt på 110+ kg... om man inte är 2 å 40 lång så kanske det är dags att banta... Men det kanske inte är manligt... ;-) (OBS! Detta är inget personligt påhopp på någon av er här på forumet för jag vet egentligen bara vem 3 av er här på forumet är i verkligheten utan detta är baserat på vad JAG ser ute i skoterspåret...mest så att ingen blir kränkt...det värsta som kan hända en svensk)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det är ju tur att "Hjulboggie" deltar så alla andra har någon att bråka med. Hjulboggie jag hejar på dig! Inte för att yamaha är bäst men för att det är härligt med en underdog!

Haha ja vafan om alla bara sade samma sak blir det ju en trist diskussion. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.152
146
63
Säfsen
//uploads.tapatalk-cdn.com/20160224/063266f4a22c7eeaefda039acb0d565c.jpg

Kanske man ska bli bekväm och köpa sej en myrsurfare till nästa år, så man inte får för sej att ta sej upp i den jobbiga och tekniska terrängen.
Helt rätt! Blunda för frestelsen så att du inte behöver skaffa dig en 850 :eyebrows:
Såg att Polaris sålde Widetrack till bra pris, den duger nog på myren...

https://dub120.mail.live.com/mail/ViewOfficePreview.aspx?messageid=mg-NqmtXva5RGqwAAiZMIHLA2&folderid=flinbox&attindex=0&cp=-1&attdepth=0&n=78359801
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag fick allt som jag ville ha på proclimb. Smalare buk och fotsteg. Tycker mer synd om doo åkarna som fick behålla bredmatta, liggande styrstång och fotsteg stora som dansbanor
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Nya Arctic är ju fint, man köper en utan ryggstöd sen efter första rullesvängen så *POFF* har du ett ryggstöd :bigsmile:
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Senare vid servicen framkom det att vår SKS var en av "drabbade" maskiner med fenomenet att mattorna drar till vänster och sedan börjar kugga över. Problemet uppträder tydligen sporadiskt och dyker upp utan logik bland 155" maskiner.
Skönt att äga en tung välbyggd ski-doo istället för ramsne polaris!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Mer rem än vadå och närdå? född 2011 eller?
än alla andra maskiner. har än inte varit och kört och en brp nyare än rev fram till 15:n som inte tagit rem då vi varit och kört, och då har det varit nya remmar som gått några mil. och slöa, att det skulle ta drygt 10 år innan rotax insprutare blev rappa (osett än då vi inte prövat än)
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.152
146
63
Säfsen
En gång i tiden var Yamaha unga, fräcka snabba... ja bäst helt enkelt :bigsmile:
!977 så rensade de pokalhyllorna i alla skotercrossklasser, kolla den mysiga videon... Janne Loffe Carlsson intervjuar :eyebrows:
[video]www.youtube.com/watch?v=GHvkQAvIs_A[/video]

Sedan blev de gamla, fula, överviktiga och behöver andningshjälp för att överleva :madgrin: