X2 på denPolaris måste ju vara den tråkigaste skotern för föraren.
Andra som Skidoo där har ju förarna iallafall roligt när som hittar på ursäkter för att inte fortsätta. Dom stannar ju där det börjar luta och skyller på saker som remmen, bulkhead, det är nått med skidan eller att det är trångt och dom skulle stoppa ner sina googels i facket.
Artic Cat där har dom ännu roligare dom hänger upp sej i första träd och säger "den tvekade sen kunde jag inte hålla den". Roligt måste man ju ha med så mycket effekt att när väl man tar omtag och får fart på grejorna så åker man okontrollerat upp i ett träd och knycklar dom både fram och bak.
Yamaha åkaren tar på sej att åka och göra upp eld i buan.
Jag som polarisåkare däremot slingrar iväg upför fjällsidan och när jag väl kör fast så är det herrejösses mycket snö och jag är helt ensam (ingen hjälp och ingen att skratta med). Tar mej lös och åker ner. Lagomt mör kommer jag till buan för att fika, (elden har slocknat för det är slut på den ved vi hade med oss) jag får äta kallt, dricka kallt och dom andra börjar gnälla på att dom är frusna, hungriga, trött på vänta och vill tillbaks till stugan...
Så ni som funderar på köpa Rmk, tänk till före på vad era polare kör. Eller välj att vara själv och utan överaskningar uppe bland björkarna.
än alla andra maskiner. har än inte varit och kört och en brp nyare än rev fram till 15:n som inte tagit rem då vi varit och kört, och då har det varit nya remmar som gått några mil. och slöa, att det skulle ta drygt 10 år innan rotax insprutare blev rappa (osett än då vi inte prövat än)
Asså vad skriver du?
Man läser svenska i skolan av en anledning och eftersom du stavar bra (du har alltså troligtvis inte dyslexi) så antar jag att du är född på 90-talet och för lat för att skriva förståeligt.
Eftersom du skriver nåt om remmar (tror jag).
Min xm går 100 mil per rem och det tycker jag är helt ok. Polaris pro håller knappt ens 100 mil.
Fint chassi men ihopbyggt av blockmongon.
Remmarna till polaris håller faktisk hela skoterns livslängdMin xm går 100 mil per rem och det tycker jag är helt ok. Polaris pro håller knappt ens 100 mil.
Ja det är synd annars hade man nog kört BRP.Fint chassi men ihopbyggt av blockmongon.
verkar som att brp folk även har svårt att läsa också, samt förnekelse av vad som är fel på brp:s produkter.
men får väl ta det igen då, ingen brp maskin från år 03-15 (rev chassie till nutid, eller kom på nu att även evo/zx:arna också tog remmar) som varit kring mig då vi kört har tagit remmar, massvis med remmar. samt att rotax insprutnings spisar varit ruggigt tama i drygt 10 år, men nu vad ryktena går så kanske dom också (tillslut) blivit rappa. men det är osett än.
förstår du nu?
var ju det han saRemmarna till polaris håller faktisk hela skoterns livslängd
Remmarna till polaris håller faktisk hela skoterns livslängd .
Polaris måste ju vara den tråkigaste skotern för föraren.
Andra som Skidoo där har ju förarna iallafall roligt när som hittar på ursäkter för att inte fortsätta. Dom stannar ju där det börjar luta och skyller på saker som remmen, bulkhead, det är nått med skidan eller att det är trångt och dom skulle stoppa ner sina googels i facket.
Artic Cat där har dom ännu roligare dom hänger upp sej i första träd och säger "den tvekade sen kunde jag inte hålla den". Roligt måste man ju ha med så mycket effekt att när väl man tar omtag och får fart på grejorna så åker man okontrollerat upp i ett träd och knycklar dom både fram och bak.
Yamaha åkaren tar på sej att åka och göra upp eld i buan.
Jag som polarisåkare däremot slingrar iväg upför fjällsidan och när jag väl kör fast så är det herrejösses mycket snö och jag är helt ensam (ingen hjälp och ingen att skratta med). Tar mej lös och åker ner. Lagomt mör kommer jag till buan för att fika, (elden har slocknat för det är slut på den ved vi hade med oss) jag får äta kallt, dricka kallt och dom andra börjar gnälla på att dom är frusna, hungriga, trött på vänta och vill tillbaks till stugan...
Så ni som funderar på köpa Rmk, tänk till före på vad era polare kör. Eller välj att vara själv och utan överaskningar uppe bland björkarna.
Då man kör polaris behövs inte en 800, det skulle räcka med en fläktis och man är ändå högst upp i backen om man nu körde mot brp 800rSer enligt din information att du åker Polaris 600, Så inte så trovärdigt att du tar dig högst upp på berget....
Och du kör DT50... Så inte vet väl jag om du ska uttala dig om vem som kommer högst upp på ett berg?Ser enligt din information att du åker Polaris 600, Så inte så trovärdigt att du tar dig högst upp på berget....
Jaha då är det väll lika att du köper en Indy 550?Då man kör polaris behövs inte en 800, det skulle räcka med en fläktis och man är ändå högst upp i backen om man nu körde mot brp 800r
Jaha då är det väll lika att du köper en Indy 550?
monno: Det Jag kör är inte relevant i denna diskussion då Jag enbart påpekar ett falskt påstående, att tro man tar sig bättre med en slö600 än en 150hp+ Långbanddare med 60mm+ kammar. är bara fantasi.
Widetrack.har faktiskt en indy på gården, dock indy widetruck från 91. vilken maskin alltså, måste va den bästa skotern som tillverkats. och den backar jag ifrån summiten med
Widetrak.Widetrack.
Vilken Summit? 5900 slår Widetracken på alla punkter.
precis alla summitar.Widetrack.
Vilken Summit? 5900 slår Widetracken på alla punkter.
så sent som förra veckan fick jag med hjälp av min gamla bearcat rädda en widetrack från sjön då den gått igenom "dubbelisen" och inte tog sig upp. Gick för tungt då den hade pulka, ändå kunde jag dra upp den ur surhålet....Widetrak.
När Widetrak kom spöade den samtliga arbetsmaskiner på precis alla punkter, utom då "luftkyld" var en fördel. Snabbare, snålare, bekvämare, större dragkraft, mer lastkapacitet, bättre framkomlighet, bättre väghållning osv. Det enda som 5900 var bättre på var långsam körning i riktigt djup lössnö och kryssning mellan träd där det var smalt. Har kört bägge parallellt under flera år så jag har jämfört.