du ser ju själv, dom klarade inte ens av att köpa in en färdig boggie utan att förstöra den
Du har inte fattat att Viper är en AC med andra dekaler va? Byggd av patrask i USA i en "fabrik" på 1950-tals nivå...
Sent from my iPhone using Tapatalk
du ser ju själv, dom klarade inte ens av att köpa in en färdig boggie utan att förstöra den
årets roligaste kommentar skönt med ironi i denna tråd från en brp åkare. =O)Har man remproblem på 800 e-tech så är det nåt allvarligt fel. Jag har över 100 mil fullgas utan en fransning och ingen jag känner har blåst nån rem. Lätt den snällaste motorn mot remmar i min mening.
Då för vi bort det där med vikt från agendan, eftersom det inte stämmer. Det blev med ens väldigt tyst tycker jag, särskilt när det råkade saknas 40-50 hk i jämförelsen. Och effekten VAR ju så himla viktig tidigare... Fniss
Då har vi motorteknologin kvar då. Vi kan ju börja med E-tec och då föreslår jag en snabb googling på "Evinrude+problem" så ser vi varför det inte slagit alls i båtmotorvärlden. En annan googling kan ju tex vara "Rotax+problem" eller varför inte studera de enorma trådarna här på forumet med de oändliga Rotaxproblemen som varje år sedan 2001 påståtts ha varit lösta - likt BRP-s remproblem för övrigt. Stämmer ju inte på en fläck, utan problemen kvarstår år från år trots ett otal åtgärder från återförsäljare och generalagent. Likt övriga fordon så är amerikanskt = dåligt byggt och överprisat smäck som säljer enbart pga ej upplysta och av reklam förledda konsumenter som dessutom försvarar skiten med att "känslan" ju är bättre... jojo.
årets roligaste kommentar skönt med ironi i denna tråd från en brp åkare. =O)
Du har inte fattat att Viper är en AC med andra dekaler va? Byggd av patrask i USA i en "fabrik" på 1950-tals nivå...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej har självklart inte remproblem på min E-tec, sa bara så för skojsskull, gått en rem på 110 mil vilket var mitt fel då Jag pina den med öppna spjäll ;-)
Polaris är ju lite efter , dem har ju inte ens reglage för tumvärmare, utan dem är alla kopplade via ett reglage en enkel vippbrytare med två lägen (Typ som Ski-doo hade vid 1999 med ZX) Så du kan inte välja om du ska ha tumvärmare enbart eller handtagsvärmare, allt går via en knapp, smidigt ;-)
Nej har självklart inte remproblem på min E-tec, sa bara så för skojsskull, gått en rem på 110 mil vilket var mitt fel då Jag pina den med öppna spjäll ;-)
Polaris är ju lite efter , dem har ju inte ens reglage för tumvärmare, utan dem är alla kopplade via ett reglage en enkel vippbrytare med två lägen (Typ som Ski-doo hade vid 1999 med ZX) Så du kan inte välja om du ska ha tumvärmare enbart eller handtagsvärmare, allt går via en knapp, smidigt ;-)
Ingen vettig människa kör väl en Yamaha utan turbo?1. Yamaha säljer inte snöskotrar med turbo.
2. Problemet ligger i att firman som gör turbosatsen inte anpassat den till motorn.
3. De allra flesta Yamaha snöskotrar har inte turbo, och kommer inte att få det heller.
BOOOOM!Visa bifogad bild 18765
Yamaha-motor.com hade beskrivningen på deras modeller.
Mountain=lössnö
Läs även beskrivningen av mountain.
Nu var ju dock Polaris jätte först med tumregler för värme. Ja Redan -99 t.o.m.Polaris är ju lite efter , dem har ju inte ens reglage för tumvärmare, utan dem är alla kopplade via ett reglage en enkel vippbrytare med två lägen (Typ som Ski-doo hade vid 1999 med ZX) Så du kan inte välja om du ska ha tumvärmare enbart eller handtagsvärmare, allt går via en knapp, smidigt ;-)