Bevisar bara att min tes om att Yamaha folket är "lite" efter.Ja jo sant men man möter folk efter led och sådan och flesta vänder sig om efter en turbonytro men en vanligt rmk/summit/M8 eller vad som helst är bara dussingrejer som ingen mer än ägaren bryr sig om
Observera att jag aldrig skulle välja en yamaha om det inte fanns överladdning till den
Nog för att jag föredrar yamaha istället för skruvtakt men din punchline i inlägget va förjävla bra...höll på skratta ihjäl mig...1-0 till K-lenFör övrigt så vet alla vi andra att vi inte tittar extra länge på en t-yama för att det är coolt, Vi tittar lite extra eftersom det är fascinerande, lite som att se eparaggare göra enhjulsburnouts. Inte häftigt någonstans, men man är förbluffad över att personen ens försöker. Pinsamt är det...
Alltid kul med de som står med motorn i delar mitt på leden...Sätt dit en turbosnurra på en 2takt så ska du se att dem också tittar bakåt när man möter dem på led
Alltid kul att ni Yamaha förespråkare alltid hittar trasiga tvåtaktare efter leden....Alltid kul med de som står med motorn i delar mitt på leden...
Vet inte om du är ironisk eller inte då det är svårt att tolka utan smilegubbark-len: Den senaste tiden har dina inlägg hållit en sanslöst hög kvalitet.
Jag med, bilden dök upp på näthinnan...Nej alltså. På riktigt, eparaggarkommentaren skrattade jag högt åt bakom skärmen.
Utmaningar är ju roliga, det gäller ju att lära sig tämja skotern! Nytro går grymt fint men måste säga att en annan skoter jag är grymt imponerade av är Rmk 600.Hehe, det är knappast Yamaha som är det mest bogserade märket i alla fall. Tanka och köra bara. Och i snön går det alldeles utmärkt om man vet vad man gör. Som vi brukar säga: "Lite svårare - mycket hållbarare".
Ja, det är skitjobbigt när en helrenovering av motorn kostar en halv månadslön... Till skillnad från en Yamaha där det krävs en halv årslön...Skoterfolket verkar vara enna riktigt klena rackare. Antar det är för att dom flesta inte växt färdigt och då bör man självklart köpa sig en lätt tvåtaktsmaskin och låta oss lite mer rejäla män åka en riktig skoter
Föresten så fick min gamla nytro ställa upp och dra bort en elvans skidoo summit från en myr för skrotaxen hade visst uppnåt 200mil vilket verkar vara någon slags brytgräns vad gäller hållbarhet på dom dära tvåtaktarna.
En annan är inne för andra gången på verkstad med sin tolvans rmk för databoxen hade visst gett upp, 30mil senare dog en avgasttempgivare men det är väl sånt man får räkna med när man ska äga en "top of the line" maskin...
Ja, det är skitjobbigt när en helrenovering av motorn kostar en halv månadslön... Till skillnad från en Yamaha där det krävs en halv årslön...
(detta baserat på en "normal" Svenssonlön och inte nån gruvarbetare eller läkarjävels)
Och jag förutsätter att du varit med om detta, då du rattar skiten, detta då jag som inte ens kör Yamaha har fått renovera ett "par" stycken.
Och ska du kontra med att man "med en rätt inställd Yamaha turbo så håller det"... Bullshit
Skulle alla 2t åka runt med halvgas bara för att de är rädda för att öppna spjällen så skulle de också hålla till pensionsåldern är inne.
Håll tummen mot styret lika långa stunder i samma terränger som normalt folk så vet du snart vad du ska lägga lönen på.
Och påstår du att det är för mycket effekt för att stumma kika många sekunder mellan träden som man gör med en riktig skoter, så får du vakna och inse att du har ner eeffekt än du klarar av, fast du är så stor och stark.
.... Man trimmar inte mopeden förrän man vågar åka fullgas i vurparkurvan...
haha kungJa, det är skitjobbigt när en helrenovering av motorn kostar en halv månadslön... Till skillnad från en Yamaha där det krävs en halv årslön...
(detta baserat på en "normal" Svenssonlön och inte nån gruvarbetare eller läkarjävels)
Och jag förutsätter att du varit med om detta, då du rattar skiten, detta då jag som inte ens kör Yamaha har fått renovera ett "par" stycken.
Och ska du kontra med att man "med en rätt inställd Yamaha turbo så håller det"... Bullshit
Skulle alla 2t åka runt med halvgas bara för att de är rädda för att öppna spjällen så skulle de också hålla till pensionsåldern är inne.
Håll tummen mot styret lika långa stunder i samma terränger som normalt folk så vet du snart vad du ska lägga lönen på.
Och påstår du att det är för mycket effekt för att stumma kika många sekunder mellan träden som man gör med en riktig skoter, så får du vakna och inse att du har ner eeffekt än du klarar av, fast du är så stor och stark.
.... Man trimmar inte mopeden förrän man vågar åka fullgas i vurparkurvan...
Problemet med att försöka hålla stumt med ett piano är väl att först så fastnar man ju på släpet om man råkat få lite snö där, sen sjunker den ju fram om man råkar säga nysnö i närheten av den och dör att avsluta så måste man väl vara pensionär för att få köpa en?! Finns väl en anledning till att dom Har servo?!Skulle alla 2t åka runt med halvgas bara för att de är rädda för att öppna spjällen så skulle de också hålla till pensionsåldern är inne.
Håll tummen mot styret lika långa stunder i samma terränger som normalt folk så vet du snart vad du ska lägga lönen på.
.... Man trimmar inte mopeden förrän man vågar åka fullgas i vurparkurvan...