Nu har inte jag kört gokart på en skoterled men jag kan bara tänka mig hur dåligt det skulle gå... så jag förstår då varför yamaha är så kass utanför spåretHittar du inga större fel på skotern så har du en trevlig maskin som går som en go-cart på leden.
I sista stycket i sista meningen tycker jag att Yamaha sammanfattar läget rätt bra. Det finns inga praktiska fördelar för slutanvändarnaYAMAHA ANNOUNCES RUNNING CHANGE TO GENESIS THREE-CYLINDER ENGINE.
den 2 december 2015 kl. 00:06
Genesis Triple Gets Revisions to Accommodate New Suppliers and Better Commonality Among Different Applications.
November 26, 2015 (Toronto, ON) – Yamaha Motor Canada announced today a running change to the Genesis three cylinder 1050cc, 4-stroke engine used in the majority of 2016 model SR Vipers, RS Vectors, RS Ventures and VK Professional II snowmobiles. The engine has received many changes to different parts which have been sourced from new suppliers. It is important to understand the following background points;
The output of the engine has not changed. The engine maintains the same level of power and response as the previous version.
The quality and durability of the engine has not changed. The engine meets the same level of quality assurance as the previous version.
Fuel consumption and emissions have not changed.
NOTE: In the case of the RS Vector and RS Venture, the addition of YCC-T electronic throttle control and new CVT calibration have contributed to an overall improvement in power delivery and fuel consumption based on the selected operating mode and operation of the vehicle.
Several parts were re-designed for ‘commonality’ to allow the engine to be used in more than one application. Versions of this engine are now being used in various snowmobile, side by side and marine applications. It is important to note that many replacement parts will not supersede from the original design.
The changes to the engine have no impact on the overall performance of the snowmobile and there are no practical benefits to the end user.
Som Fan läser bibeln....! Eller som ett barns hjälplösa sätt att försöka att vrida till en text till något roligt när det egentligen bara blir löjligt. Men ett skratt åt det menlösa barnet kan det ju bli :madgrin:Hittade detta i en annan tråd där man diskuterade ett köp av en yamaha.
Nu har inte jag kört gokart på en skoterled men jag kan bara tänka mig hur dåligt det skulle gå... så jag förstår då varför yamaha är så kass utanför spåret
Det fanns anledning att citera dig här.Eller som ett barns hjälplösa sätt att försöka att vrida till en text till något roligt när det egentligen bara blir löjligt. Men ett skratt åt det menlösa barnet kan det ju bli :madgrin:
det behöver dom inte, dom lyckas själva så bra med att göra skräpHoppas inte dom har köpt delar från artic***cat..
Vilka andra snöskotermotorer känner du till som pallar tredubbla effekten utan större problem?det behöver dom inte, dom lyckas själva så bra med att göra skräp
Vilka andra snöskotermotorer känner du till som behöver tredubbla effekten för att va rolig?Vilka andra snöskotermotorer känner du till som pallar tredubbla effekten utan större problem?
Så roligt är det inte med smutsiga naglar...Vilka andra snöskotermotorer känner du till som behöver tredubbla effekten för att va rolig?
Nu har ju Yamaha (till skillnad från andra) tillgång till moderna motorer. För kännedom så väger en Apexmotor cirka tio kilo mer än en vanlig 800-tvåtaktare. Med tanke på att den både har mångdubbelt längre livslängd OCH högre effekt så känns det lätt att avfärda det omoderna skrotet från Rotax... Och deras ACE 900 klämmer ju inte ur sig mer än 90 hk. Skoterkonsumenter är verkligen puckon.Yamaha suger verkligen getpung hwell::eviltongue: Tänk om de kunde ta fram en DI motor !? Men men det är ju faktiskt bara BRP som klarar det. Drömmen är en lätt Yamaha med DI motor så man slipper rappel med rassel och glapp Polaris Papper och Bark Arctric och Plast BRP
Du är verkligen indoktrinerad när det gäller Yamaha... det känns som att det gränsar till fanatism faktiskt.Nu har ju Yamaha (till skillnad från andra) tillgång till moderna motorer. För kännedom så väger en Apexmotor cirka tio kilo mer än en vanlig 800-tvåtaktare. Med tanke på att den både har mångdubbelt längre livslängd OCH högre effekt så känns det lätt att avfärda det omoderna skrotet från Rotax... Och deras ACE 900 klämmer ju inte ur sig mer än 90 hk. Skoterkonsumenter är verkligen puckon.
Lägg på ett antal kilo för batteriet och kablaget som behövs för att överhuvudtaget kunna starta...För kännedom så väger en Apexmotor cirka tio kilo mer än en vanlig 800-tvåtaktare.
Det omoderna skrotet från Rotax.Med tanke på att den både har mångdubbelt längre livslängd OCH högre effekt så känns det lätt att avfärda det omoderna skrotet från Rotax...
Puckon eller inte. Folk har insett att en relativt lätt skoter med bra körbarhet är att föredra framför en tyngre maskin som är tungkörd, även fast motorn håller i 10.000mil.Skoterkonsumenter är verkligen puckon.