Mod på rs vector mtn

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
yel_low skrev:
hehe ja erbjöd yamahcenter att göra ett gäng men de valde tydligt plattan istället...?
Ok men vad ska du ha för ett drag ? jag funderar inte nå länge .. Jag tycker att yamahas lösning är en tråkig kompromiss även om det ser relativt hyffsat ut.

Nej dom skulle ha gjort typ som du istället för det både ser bättre ut och jag garanterar att det är hållbarare.

Ja mena jag betalar ju för sjutton en hel del för det där Orginal draget (ca 2000kr enlig listan) men är jag inte nöjd med hur dom löst det så får dom behålla det för då fixar jag det själv på annat sätt.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Sidewinder skrev:
Ok men vad ska du ha för ett drag ? jag funderar inte nå länge .. Jag tycker att yamahas lösning är en tråkig kompromiss även om det ser relativt hyffsat ut.

Nej dom skulle ha gjort typ som du istället för det både ser bättre ut och jag garanterar att det är hållbarare.

Ja mena jag betalar ju för sjutton en hel del för det där Orginal draget (ca 2000kr enlig listan) men är jag inte nöjd med hur dom löst det så får dom behålla det för då fixar jag det själv på annat sätt.
kruxxet är att de inte tar nån lång tid att tillverka men man måste ränna runt en hel del för ETT drag annat om man skulle göra säg 10st då skulle man kunna hyra en hydraulbock, nu var jag på en hydraulfirma i stan å de hjälpte mig kröka till bågarna, så 1drag skulle nog inte bli såå billigt... men visst du får köpa mitt drag, bara lämna bud! ja kunde inte dra min åkgräsklipparkärra med det.. draget är för högt på skotern för kärran så den släpar bakdelen i backen... :(

å ja ids inte göra nån ny kälke tror jag.. så de blir väl skottkörra å köra veden i trots allt... så fram med ett bud så kan du få dig ett drag om de blir ett bra bud... ;)
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
yel_low skrev:
kruxxet är att de inte tar nån lång tid att tillverka men man måste ränna runt en hel del för ETT drag annat om man skulle göra säg 10st då skulle man kunna hyra en hydraulbock, nu var jag på en hydraulfirma i stan å de hjälpte mig kröka till bågarna, så 1drag skulle nog inte bli såå billigt... men visst du får köpa mitt drag, bara lämna bud! ja kunde inte dra min åkgräsklipparkärra med det.. draget är för högt på skotern för kärran så den släpar bakdelen i backen... :(

å ja ids inte göra nån ny kälke tror jag.. så de blir väl skottkörra å köra veden i trots allt... så fram med ett bud så kan du få dig ett drag om de blir ett bra bud... ;)
OK .. jag trodde du hade tillgång till alla grejor för att göra draget på ett enkelt sätt .
Tja då är det lika enkelt för mig att göra ett själv, jag ska likaså göra en pakethållare.

Jag får se hur det blir om jag lägger ett bud eller tar det där orginal som inte var helt anpassat. :(
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Sitter och funderar på vars regplåten ska monteras. Vad händer om skylten är felplaserad? Kan man åka på ombesiktning???
 

Yamahamannen

Aktiv medlem
29 okt 2004
60
0
6
Västerbotten
Regskylten skall placeras väl synlig framifrån...säger lagen...

Men det är inte kul att tejpa fast skiten på rutan eller nånannastans på huven.
Och tejpa den på knölarna framför hastighetsmätaren ser inte heller bra ut...helst så vill man sätta den i byrån som nån skrev tidigare
Så jag tror att jag ska göra en lite vinklad aluplåt som jag tejpar fast skylten på som jag sen skruvar fast mellan rutan och hastighetsmätarn i skruvarna som sitter där.
Om skylten är felplacerad så kan man få böta, inge ombesiktning krävs .
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Fick svar från vägverket idag.. Så säger dom.


Vad gäller det för regler för snöskotar näre gäller regskylt?
Se nedan
7 § En registreringsskylt skall placeras såväl framtill som baktill på en bil, framtill på en traktor, ett motorredskap och ett terrängmotorfordon samt baktill på en motorcykel, en moped klass I och ett släpfordon.

Om det medför en avsevärd olägenhet att ha skylten framtill på en traktor, ett motorredskap eller en terrängskoter eller baktill på ett släpfordon, som dras av en traktor eller ett motorredskap, får den placeras på någon annan lämplig plats.

Får man ha den på sidan vi fotstöde?
Svårt ge entydigt svar på vad som är annan lämplig plats, men placering på bandtunneln var vedertaget på tidigare modeller. Här gäller skrivningen nedan "att skylten inte går att avläsa".

8 § Registreringsskyltarna skall vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att avläsa.

Vad som sägs i första stycket gäller inte när en bil används i väghållningsarbete eller liknande arbete och den ena skylten skyms av ett redskap som används i arbetet.

På en registreringsskylt får, förutom kontrollmärke, inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen.

Vägverket föreskriver om den närmare utformningen av skyltar enligt denna förordning.
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
yel_low skrev:
klura på de du, gör pakethållaren nog låg så du får korven färdiggrillad:D
Jo men det är redan fixat .. jag vinklar om rören åt sidan för att slippa grilla packningen ;) ..
Då jag börjar få ihop det så lägger jag ut bilder på det i garaget ..
 

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Är det samma tankväska till RS som till RX-1? (Orginal väskan från Yamaha) Min verkar vara till en RX-1'a så det blir lite för kort på respektive sida då man skall montera "tryckknapparna" på tunneln? Nån som vet..? :confused:
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
jkarlss7 skrev:
Är det samma tankväska till RS som till RX-1? (Orginal väskan från Yamaha) Min verkar vara till en RX-1'a så det blir lite för kort på respektive sida då man skall montera "tryckknapparna" på tunneln? Nån som vet..? :confused:
Rx-1 och RS maskinerna har exakt samma prylar vid tanken så det skiljer inget alls där vad jag vet ..
Min väska passade då bra i a f .
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Äntligen premier tur:D ca 3mil idag hujjj så skoj rs'en gick nå underbart fint och mjukt..!! :eek:
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
6Mil:D Hur hög tomgång har ni på era maskiner`? ställde upp min på ca 1500 blev mycke finare tomgång..
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
ja skulle inte röra tomgångsskruven än iaf.. tomgången blir nog automatiskt högre när motorn fått tappa lite råhet ;) så den snurrar lättare
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
då får man ställa ner den sen...!! på rx1an vare 1500 orginal å de är som perfekt...
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jajaj nu har ja lindat avgassystemet med avgasbandage samt monterat i Bi-Xenon i den ;)
få se om de blir nå mer mos å lyse