Mod på rs vector mtn

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Var ut med kameran och skulle fota men tror du inte att batterierna va slut... GRRR... Men dom e på laddning:p
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
vem har monterat dina marginalhjul i boggien? de sitter fel.. eller fel å fel anvisningen säger att se ska sitta framför och mot genomslagsgummit, men de går säkert å ha på andra ställen med:D
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Heggan skrev:
Såjaa nu har ni en bild om ni går på min profil...:D
OK ..

Det behövdes ingen förstärkningsplåt uppe på tunneln ?

Nåja det såg väl hyffsat ut, nedre röret verkar ju gå paralellt med tunneln och inte nedåt som det gör på rx-1:an ..

Däremot tycker jag att det vore väl snyggast om man helt enkelt hade längre rör det nedre, men anpassnings plåten går väl ev upp och förstärker lite i tunneln.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
ja ska posta en bild i min profil när ja kommer hem så ja kan tömma kameran så får ni se ett hemgjort drag ;) med rör som går hela vägen till infästningen:)
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
yel_low går inte att ha det extra boggi hjulet nån annan stanns om man vill att boggin ska kunna dämpa ner till max läge.. Är testat å klart:cool: Tycker inte man ser att det är en plåt om man inte går på en meters håll å börja klura...
 

Yamahamannen

Aktiv medlem
29 okt 2004
60
0
6
Västerbotten
Heggan hur var det med förstärkningsplåten till chassit..ser att du inte har den..så man behöver alltså inte montera dit den...eller vad säger dom på Yamaha??
Ye_low kul att se bilder på ditt drag oxså..
Ni vet väl att man kan lägga upp bilder i "Garaget" oxså..där kan man ha flera bilder sen så behöver dom inte vara så småa heller.
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
yel_low skrev:
nu finns de en bild på mitt fina egenhändigt gjorda drag i garaget =)
Såg ju bra ut det där ..

Använde du den befintliga bågen ??

I så fall förlängde du den för att förstärka ??
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Såg bra ut de dära yel_low..du kanske gå göra åt mig=))) Har gjort klart mina start kablar nu blev jäklit fina.. får ner dom perfekt i lilla förvaringsfacket fram:cool:
Vad har ni puttsa eran bak "platta" med?
 
Last edited:

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
hehe ja erbjöd yamahcenter att göra ett gäng men de valde tydligt plattan istället...?


Autosol har ja använt iaf... på flippen
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Ja värkar så.. ska ju bli orginal yamaha del den plattan dom har gjort..!! Nog om det... Ska fara å köpa mig en burk autosol... Sen ären redo för lång turer=)))