"Morris" gjorde ett besök och hade med sig en bakbåge från en Summit (den är grymt lätt).
Den kommer nog att komma till god användning, Tack !
Jag har gjort en liten lista på några grejer som jag redan nu vet kommer att reducera vikten på bygget, många bäckar små.
Rev bakre pyramidstag 1080 gr
Lynx Bakre pyramidstag 640 gr
- 440gr
REV tank 5,49 kg
Lynx tank 5,17 kg
- 320 gr
Befintlig lyftbåge bak 1560 gr !!
Summitbåge 760 gr (kommer nog att kortas lite så nåt gram till bort)
- 800gr
Befintlig stänklapp 740 gr
Pro stänklapp 380 gr
-360 gr
Befintligt baklyse 740 gr
Led baklyse 90 gr !!
- 650 gr
Summa 2,57 kg det är drygt halva turboaggregatets vikt (4,97 kg)
Det blir intressant att se vad skillnaden blir på själva tunneln, sen är det ytterligare lite andra smågrejer som skall lättas så jag tror jag kommer klara att ligga kvar på samma vikt som innan fast med turbon monterad, det är mitt mål iaf.
en turbofråga :
Vad tror ni om 2" rör från turbon till ljuddämparen ?
Det kommer bli en 90 graders upp en 90 graders åt sidan genom flexröret och en 90 graders ner till ljuddämparen ?
Är lite rädd för att det blir för restriktivt ?
Det enklaste hade varit ett 3" rör som tunneldump men är rädd att det låter för mycket ? någon med erfarenhet ?