Polaris 2012

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
"VÄr det bara jag som får Lynx Commandervibbar av Switchback Adventure?"
haha håller med , tänkte på de när jag såg filmsnutten :)
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
sitter och kollar på bilden till 600an, rmk. Verkar inte som jag kan se några uppdateringar på chassit jämfört med 2011.....
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
600 rmk'n ser riktigt brutal ut, men vad jag inte riktigt hajjar är varför man skulle välja en 600 framför en 800 i en REN lössnömaskin ?

ah okej, lägre vikt så klart men det kan ändå inte vara särskilt mycket ..

adventuren såg mer ut som att dom bara har tagit en rush, klämmt på backspeglar, högre vindruta och ett par packväskor och sen kallat det en touring maskin.

och switchbacken ser ut att vara för kort för att kunna klassas sen en bra crossover.. färgsättning på den hjälper ju inte heller betyget direkt..

nae, jag är med andra ord inte särskilt imponerad, även fast jag själv kör polaris och gillar märket skarpt ..
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
varför man skulle välja en 600 framför en 800




Bla. mindre bränsle förbrukning (inkl olja, bensin) mindre slitage på allt, billigare, går inte sönder lika lätt som en 800
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
varför man skulle välja en 600 framför en 800




Bla. mindre bränsle förbrukning (inkl olja, bensin) mindre slitage på allt, billigare, går inte sönder lika lätt som en 800
förstår inte jag heller.800 motorerna idag funkar ju minst lika bra som en 600.drar inte märkvärdigt mer olja eller soppa heller.absolut inte olja.polaris 800 ligger ju under 2%
 
D

Draken

Bla. mindre bränsle förbrukning (inkl olja, bensin) mindre slitage på allt, billigare, går inte sönder lika lätt som en 800

.....och betydligt billigare försäkring.


Pro Rmk 600 155" är ruskigt läcker!! Hoppas priset blir bra,med tanke på årets priser så borde den då absolut inte ligga över 119900 utan snarare ner mot 115k.
En 800 rmk kostade ju 127900 i år så det bör ju skilja en del ner till en 600.
Fast allt beror väl på hur mycket priserna stiger till nästa säsong,en 800 kanske kommer kosta 150k och då lär ju 600 bli dyr.
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
det enda som talar för en 600:a i ett lössnöchassie är isf inköpspriset. några andra fördelar kan jag inte hitta, den som väljer en 600:a pga bränsleförbrukning har nog valt fel hobby.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Enda som går igenom mitt huvud då jag ser Rmkn är
"Så man törs hoppa med en sån maskin!" :S
Hoppas dom tänker till och förstärker på fotstegen..
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
varför man skulle välja en 600 framför en 800

Bla. mindre bränsle förbrukning (inkl olja, bensin) mindre slitage på allt, billigare, går inte sönder lika lätt som en 800
Om du ställer om frågan så, så är ju svaret självklart, men nu tog du bort den väsentligaste delen i mitt första inlägg nämligen, varför man skulle välja en 600 framför en 800 i en REN lössnömaskin om man köper en lössnömaskin så är väl ändå tanken att köra lössnö, och då vill man väl även ha så mycket effekt som möjligt, därav en 800 istället för en 600.

Självklart förstår jag ju att om vi snackar led maskin eller crossover så är det smartare att välja en 600.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
med tanke på bilden som varit så var det ju rmk 600 vi såg på bilden nu funderar jag på om den svarta på bilden är en pro rmk 800 genom att det är samma framdämpare (genom assault har andra framdämpare) och att dom inte presenternade nån ny shift modell nån mer som tänkt tanken?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
förstår inte jag heller.800 motorerna idag funkar ju minst lika bra som en 600.drar inte märkvärdigt mer olja eller soppa heller.absolut inte olja.polaris 800 ligger ju under 2%
Min verkar inte ta ens hälften av vad min Cfi 600 gjorde. Mindre soppa vill den ha också.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
600 rmk'n ser riktigt brutal ut, men vad jag inte riktigt hajjar är varför man skulle välja en 600 framför en 800 i en REN lössnömaskin ?

ah okej, lägre vikt så klart men det kan ändå inte vara särskilt mycket ..

adventuren såg mer ut som att dom bara har tagit en rush, klämmt på backspeglar, högre vindruta och ett par packväskor och sen kallat det en touring maskin.

och switchbacken ser ut att vara för kort för att kunna klassas sen en bra crossover.. färgsättning på den hjälper ju inte heller betyget direkt..

nae, jag är med andra ord inte särskilt imponerad, även fast jag själv kör polaris och gillar märket skarpt ..
Folk kanske klarar sig med en 600? Kanske lättviktare tycker om dom?

Adventure har dom väl inte kallat touring? Mer "gubbig" för dom som inte vill ha 2cm ruta och kanske vill fin glida.

Bra crossover? Deras "bra" crossover är väl assault 144"?
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Tack, där var det :)
Men om man tittar på fotot rakt från sidan så är det väl ingen 136" !!

Sorry, mitt fel. Det är en 136"
 
Last edited: