Polaris 2012

D

Draken

Sjukt sugen blir man på en pro rmk 600!

MEN.........det känns inte så roligt att handla när man läser på förstasidan hur polaris slingrar sig ur problemen!! :nono:

(dock har jag än så länge aldrig haft några bekymmer med mina polaris åf och garantiåtaganden,ska hämta ut nya dämpare imorgon på garantin..utan protester)
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
det är samma vikt som 800an

för den som inte prisskillnaden spelar nån roll, köp 800an djup snö och monster mattor käkar effekt.
800an känns ju som en moped ändå i pudret.
Word!! ni andra verkar ha oprovat riktig skoterkörning där verkligen all effekt som finns behövs.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Word!! ni andra verkar ha oprovat riktig skoterkörning där verkligen all effekt som finns behövs.
Jag tänkte skita i det, men jag känner att jag bara måste svara.
Jag står fast vid åsikten att 600an räcker-det är roligare med effekt, inget snack om saken-men den räcker. Om man kan köra...
Jag åker hem från Denver imorgon bitti efter att kört skoter med Chris Burandt mellan tis-söndag.
Jag vet, det är ett slag under bältet att hugga med honom-men faktum, jag körde ProRMK 800 Turbo, Chris och Sahen körde ProRMK 600.
Tro mig, det finns snö här så det räcker och blir över-dessutom körde vi då mellan 3-4000 meters höjd, jag skulle bli förvånad om 600an lämnade över 80 hk på den höjden-men dom körde skiten ur mig.

Ja, jag är ingen kung på det där med skoteråkning, men jag har iaf kört varje vinter i snart 25 år-jag ser mig inte som en sopa att köra, och jag tror att ett kvitto på det är att jag fick äran att köra (sönder!) Chris RMK Turbo.

Det är roligare -och ibland lättare- att köra med mycket effekt. Vad jag säger är att 600an har nog med effekt för att hänga med i svenska förhållanden-lätt! Om man kan köra.:)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
RR:en försvann ju när rushen kom. Den skulle väl ersätta RR:en.
Skulle bli förvånad om dom började mata ut RR:en igen.

Men en RR med dagens 800 spis från fabrik skulle vart drömmen! :D
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Måste dem ju ha, hörde av en ÅF att det skulle komma en i svart
, han visste dock inte om det var pro eller hur lång den var.

Som det känns nu blir en en Pro för mig till nästa säsong.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag tror också pro rmk 800 blir svart var ju en bild nån dag innan 600 släptes syntes bla en huv på en svart skoter o samma framdämpare som pro 600 o assaulten har ju andra dämpare
 

Fredriksson_

Aktiv medlem
7 feb 2011
52
1
1
Björksele
assaulten ser lite väl "påkladdad" massa dekaler.. men ska bli kul att se i vilka färg kombinationer den kommer. längst ner till vänster på första bilden verkar inte dum :)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
den svarta polarisen fick just mina ögon att smälta baklänges in i hjärnan.. :becky: den klev just in på min topp 5 lista över snyggast skotrar genom tiderna.
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Uffa!

Och jag som har bestämt mig för att ha switchbacken iaf 2 säsonger :p
Dessutom har jag redan bestämt mig att nästa maskin jag skaffar ska vara minst 155".
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Och jag som gärna hade sett en 600 switchback assault, nåja blir då ingen 800 iaf och shiften ser för tråkig ut samt alldeles för låga kammar.