Polaris 2012

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Såg just på polaris hemsida att 600 PRO-RMK endast väger 195,5 kg :eek:
det är samma vikt som 800an

för den som inte prisskillnaden spelar nån roll, köp 800an djup snö och monster mattor käkar effekt.
800an känns ju som en moped ändå i pudret.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
"VÄr det bara jag som får Lynx Commandervibbar av Switchback Adventure?"
haha håller med , tänkte på de när jag såg filmsnutten :)
Polaris ljuger i sin reklam och säger att de är först i världen med den sortens skoter, men Lynx var då fan först där med Commandern! :)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Polaris ljuger i sin reklam och säger att de är först i världen med den sortens skoter, men Lynx var då fan först där med Commandern! :)
Har inte Commandern 4 meter låg och 50 cm bred matta eller har jag missat något?
Hur är dom ens lite lika?
 

AdamJ

Aktiv medlem
20 feb 2007
78
2
6
Kalix
Det sägs ju att en vanlig rush går väldigt bra i puder, tror ni att switchback rushen kommer gå som en rmk i puder då?:D
 
S

StoxResearch

Förjävla duktigt jobbat Polaris! :) Och det här är bara en bråkdel av flottan! Polaris växer så det knakar för tillfället och det är inte svårt att förstå varför. Dags för BRP att börja oroa sig på allvar.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ta bort mattan och tänk istället på resten. Att "gubba" till en cross-over, känns som att vi har sett det förut. Hm.
Jag kan inte komma på någon annan.
Commandern ser jag som en arbetsmaskin som blivit touringutrustad.

Nåja, jag ska inte ha någon av dom så.. :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Om du ställer om frågan så, så är ju svaret självklart, men nu tog du bort den väsentligaste delen i mitt första inlägg nämligen, varför man skulle välja en 600 framför en 800 i en REN lössnömaskin om man köper en lössnömaskin så är väl ändå tanken att köra lössnö, och då vill man väl även ha så mycket effekt som möjligt, därav en 800 istället för en 600.

Självklart förstår jag ju att om vi snackar led maskin eller crossover så är det smartare att välja en 600.
Det ligger nå i de!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag provade ProRMK 600 förra veckan och var faktiskt skitimponerad! Motorn går kalasbra och hela skotern blir mycket mer lättkörd än 800an fram till att snön blir för djup eller det blir för brant. Jag tror att den kommer att passa skitbra i Sverige där inte höjden över havet kostar för mycket effekt. Viktmässigt däremot stämmer det som nån sa att den väger lika mycket som en 800, så även om jag blev imponerad skulle jag nog välja en 800-om inte annat för att kompensera hur klent utrustad jag är mellan benen rent naturligt :)
 
S

StoxResearch

Tobbe...:
Man kan ju fundera på varför jag kör 1080 ;) *End of OT*
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Stox, Jag ska säga såhär för att undvika missförstånd:
Min uppfattning är att i Sverige, mellan björk och gran samt där det är trångt och tekniskt utmanande tror jag inte att nån behöver mer än 600cc-snarare är den mer lättkörd än en 800-eller mer.
...men jag åker ju Nytro Turbo-bara för att jag är så kåt på effekt, inte för att jag kan använda den:)
Jag har även provat ProRMK 800 m Boondockerturbo, och den går läskigt bra! Lååångt mycker mer att köra med än jag nånsin skulle behöva det-men skitkul att köra. Rätt kul med nästan lika mycket effekt som min Nytro, fast med typ 80kg mindre vikt..
 
S

StoxResearch

Tobbe...:
Hahaha. Jag skrev inte det där tänkt som en pik eller nåt, utan bara för att du skrev att man har en större motor (=mer effekt) för att kompensera för klen utrustning. Baserat på det skrev jag mitt inlägg :p *REALLY end of OT*