modellen längst upp så gjorde jag mina nya fästen, ska man sätta i originalröret så ska hålen vara 32mm.
Nej oftast ryker väl allting, men på min knäcktes bara fästena faktiskt.Om man behöver byta stagen så är inte oddsen direkt överhängande att man har ett helt originalrör
Är det samma infästning på swb?
Jag måste forska i vad jag får fram för rör som lämpar sig till detta , inget större problem att korrigera stagen sen
Jo det verkar vara där omkring det ska ligga original,även enligt åf.Min assault slår in vid 3900-4000!
Pm så kan jag skicka sista paret ( dom översta)Nej oftast ryker väl allting, men på min knäcktes bara fästena faktiskt.
Ja det är samma på SWB A.
Finns på Blocket, tycker priset var bra dessutomMen vart kan man finna denna?
Ser ut att styva upp chassiet vilket är bra! Även om man inte ska dra omkring på en nila eller kälke.
Den säljs av Chilly options .Men vart kan man finna denna?
Ser ut att styva upp chassiet vilket är bra! Även om man inte ska dra omkring på en nila eller kälke.
Svetsa kanske? På min båge har jag svarvat/gängat en lite stav som jag sedan pressat in i röret. Slutligen tiggar jag fast staven så den den sitter där den sitter.........
Edit2: Jag har beställt några rörstumpar så jag kan plocka ihop några lyftbågar till vänner o bekanta . Men jag kan inte bestämma mig för hur jag ska fästa röret i fästena.
Rutan är sträv och matt och jobbig att hålla ren efter kvistmärken och liknande. Men!Vad kör ni med för isrivare? Har lyckats knäcka båda original på vanlig ledkörning...
Hur gör ni rent rutan? Trodde jag var smart när jag skulle vaxa den men nu är halva rutan gråvit och lyckas inte få den "ren" igen har provat allt...
Ok, tror jag provat allt jag har i garaget och inget verkar funka.. Testade isopropanol och trasa, kanske måste leta efter lämplig borste. Kanske kör hem till helgen, har jag inte fått till det innan dess hör jag av migRutan är sträv och matt och jobbig att hålla ren efter kvistmärken och liknande. Men!
Du ska använda en väldigt svag alkalie, typ Brisk Low Foam, Concept HD fabric eller AC Interior Clean. Sen tar du en medelhård borste och borstar försiktigt. Sen torkar du ned överskottet med en mjuk MF-duk.
Om du har påfört ett vax som har missfärgat plasten så kan du använda en sprit t,ex Isopropanol och en borste för att komma ned i rutans struktur.
Om du behöver lite prylar eller lite tips och trix så är det bara att du slår en pling nästa gång du är hemma i byn.
Jag har även ett gäng finfina prylar som funkar bra för att plocka oxid från chassiet utan att det blir flammigt och att ytan blir kass.
//Erik