det är inte så att den övervarvar då? det problemet har jag, men har monterat andra vikter och fjädrar idag så ska ut på en provtur imorrn få se hur det vartär det någon av som känt av att eran 800 tvekat ibland vid gas på drag ?
jag har en SWB Assault -12 och den tvekar ibland som att den blöddrar till .
och ibland så kommer den där förbannade felkoden DET upp för mig.
är det någon mer som får dessa problem ibland . kul om man skall hålla full gas över ett dike tex och så tvekar den och dyker på nosen . det var ytterst nära senast idag att det hände.
Ja det kan det ju också vara. Hur vet man om det är pga övervar ?det är inte så att den övervarvar då? det problemet har jag, men har monterat andra vikter och fjädrar idag så ska ut på en provtur imorrn få se hur det vart
Vad varvar den som mest nu då?Ja det kan det ju också vara. Hur vet man om det är pga övervar ?
Jag vet inte vad den varvar i nuläget. ska och köra idag så ska kolla upp det. det sitter 11-66 vikter i den nu. och enligt ED så ska det motsvara ca 2 gram mer än tex 10 serien. så (68 gram )Vad varvar den som mest nu då?
Min "poffar" till ibland på full gas! Men kmr tillbaka då man tar om!är det någon av som känt av att eran 800 tvekat ibland vid gas på drag ?
jag har en SWB Assault -12 och den tvekar ibland som att den blöddrar till .
och ibland så kommer den där förbannade felkoden DET upp för mig.
är det någon mer som får dessa problem ibland . kul om man skall hålla full gas över ett dike tex och så tvekar den och dyker på nosen . det var ytterst nära senast idag att det hände.
kollade vad den varvade nu. den går upp till 8350-8400 .Vad varvar den som mest nu då?
Ute och provar nya variatorkittet
[video]http://youtu.be/bCnC_L_8Pvg[/video]
Dålig kvalite på lyftbågen bak måste jag säga...
[video]http://youtu.be/R9tEw1cc69g[/video]
ja visst så länge man inte studsar i nått gammalt stenhårt skoterspår så man styrs åt helvete så kan man åka hur långt som helstdra nå skidlyft kunde du iaf!
jag vart så inspirerad av ditt klipp så ringde och beställde 11-68 vikter idag ;D kommer nu köra med 11-68 ,Blue/pink primär och black sekundärfjäder allt från Vilhelmina motorcenters rekomenadtionerså gjorde min tidigare, men igår var jag ut på en provtur med dom nya variatorgrejerna och fyfan vilken skillnad, provade provocera fram en övervarvning men lyckades inte, och snacka om skillnad i acceleration, får ju ont i armarna nu
Det går till och med att vifta med skidorna hur långt som helst nu om man vill det. ska lägga upp filmklipp lite senare.
min setup är: 11-68 vikter Blue/pink slp primärfjäder och black/purple team sekundärfjäder.
Vad har ni för inslagsvarv på era standard rmk/pro rmk 800? Och är det någon skillnad i inslag mellan dom?
Min slår in på ca 3500 och igår såg jag en pro som slog in på 3800-3900.
Min går bra och matar på fint i övrigt,men det känns lite lågt inslagsvarvet.