orkar inte kolla igenom hela tråden, men är det nån som har nån aning om roadshowen.
Alltså om det är nån som har en lista över datum och ort vore smultert!
Alltså om det är nån som har en lista över datum och ort vore smultert!
Nu känns ju inte det som något jag personligen skulle fundera så väldigt mycket över-dels så sitter han på en förseriemaskin och inte en produktionsmaskin, men sedan körs den även på ett sätt som min aldrig skulle komma i närheten av. Däremot hade det varit av stort intresse att veta om dom fått bytt rem vid ngt tillfälle, eller om samma hållit hela säsongen!Hörde på omvägar av en bekant som varit på andra sidan vattnet och kört med Chris Burandt Backcountry adv för ett par dagar sedan att drivremmen på hans 2013 pro rmk såg förjävligt nött ut, just saying...
Du behöver inte bekymra dig om kammarna, tycker rmk mattan funkar riktigt bra.Är det någorlunda hårda kammar på pro rmk:n? Ska förmodligen beställa en, men vill inte ha en matta som är i stil med maverick-mattan som sitter på X-riden min.
Gott, då ska jag ta å beställa mig en rmkDu behöver inte bekymra dig om kammarna, tycker rmk mattan funkar riktigt bra.
jag tycker mattan på pro rmk är alldeles för mjuk när det är lite hårdare ute viker den sig o du har typ inget greppÄr det någorlunda hårda kammar på pro rmk:n? Ska förmodligen beställa en, men vill inte ha en matta som är i stil med maverick-mattan som sitter på X-riden min.
Har precis kommit upp i 300 mil och mina kammar är lika rak nu som när dom var ny, och då har dom gått i alla möjliga fören, från stenhårt till djup puder. Så den är absolut inte för mjuk.jag tycker mattan på pro rmk är alldeles för mjuk när det är lite hårdare ute viker den sig o du har typ inget grepp
Ja...jag tycker mattan på pro rmk är alldeles för mjuk när det är lite hårdare ute viker den sig o du har typ inget grepp
Aningen färgat kändes det.."Once you get airborne the beltdrive shines even more. It feel as light as a YZ125 in the air..."
Gör hela skillnaden...
Vad skribenten menar är inte att du får mer vrid på låga varv från motorn, men pga att systemet har en mindre tröghet så använder du den effekt du får ut från motorn på ett effektivare sätt. Har du tex 155hk på veven kanske du får ut 100hk på mattan istället för 95hk gämtemot kedjedriften.Får man mer vrid på låga varv för att det driver med rem istället för kedja... Motorn tror jag inte har koll på vad som sitter efter den, den ger nog sin effekt oavsett vad den driver...
Visst är det så dom menar...Vad skribenten menar är inte att du får mer vrid på låga varv från motorn, men pga att systemet har en mindre tröghet så använder du den effekt du får ut från motorn på ett effektivare sätt. Har du tex 155hk på veven kanske du får ut 100hk på mattan istället för 95hk gämtemot kedjedriften.
Dessutom, överstiger du den belastning som motorn är konstruerad för så kommer du givetvis inte heller ha ut samma effekt ur motorn.
joo nog vet jag det den är underbar i pudersnö men blir värre då det är hårt jag har själv ägt en pro rmk men tycker det var lite jobbigt på vårkanten med den mattan annars funkar den kanonJa...
Det är en lösnömatta...
Kammarna ska vika sig i toppen för att packa snön så att mattan kliver upp på snön...
Ska man ha bra fäste när det är hårt så ska man ha Asaultmattan, men då tappar man flyt när det är löst...
Håller med till fullo! Tror inte heller det är mindre förluster i beltdrive. Om remm vore effektivare än kedja så skulle inte biltillverkare som vag gå över till kamkedja i stället för remm, inte med dagens krav på sänkta utsläpp mm.Visst är det så dom menar...
Men om belt driven är så mycket effektivare att man tappar 5hk i kedjehuset på en vanlig maskin, hur varmt skulle det då inte vara i ett kedjehus.
Om man skulle förlora 5hk, 3.6 kw rörelse-energi som i det fallet skulle förvandlas till värme, hur varmt skulle det inte vara då...
3.6kw i ett litet kedjehus med ett par drev, en kedja och 3-4dl olja...
Skulle vara hett som satan, vilket det inte är...
Tror inte det är nå effektivare i ren överföring, förlusten, alltså friktionen och skjuvningen i kedjan borde vara detsamma som gummits deformation i remmen...
Den vinst som finns är att grejerna i beltdriven är lite lättare och kan således varva upp/ner aningen fortare, frågan är om det bara är i teorin eller om det kan märkas i praktiken...