ska ta och kika på variatorerna nu ikväll och se om det svärtat något och vart.remslir var då, i sek lr primär? är det i sekundären så en fjäder med högre starttryck, eller en helix men mindre startvinkel eller så kan du sätta in 3 delrin washers om du inte har d redan i sekundären..
Det är skillnad på schimsningen på 14. Kolla sprängskiss mellan 13 o 14. Kollade upp de där igårKom vi fram till OM det var skillnad i shimsning på 11-13 och -14??
det går inte att se på nån sprängskiss.Det är skillnad på schimsningen på 14. Kolla sprängskiss mellan 13 o 14. Kollade upp de där igår
det hela handlar ju egentligen om vid vilken vinkel vikten slår i mot rullarna.Så, hur stort "glapp" bör det vara mellan viktarmar och rullarna för att det skall vara optimalt?
Om viktarmarna ligger dikt mot rullarna, vad får det för konsekvenser?
jag skulle ha shimsat så dom just precis ligger emot rullarna..men det är ju jag det. det skulle knappast en handlare rekommendera...hmmm en vetenskap och dessutom svårt att laborera med själv såvida man inte har en rejäl verkstad mm hemma i garaget dvs det är inte bara att få lös det där "korset"
Det verkar dock som om mina MTX vikter ligger kloss mot rullarna vilket inte är bra om jag tolkat dig rätt thewayout?
får stoppa dit mina 11/68 och kolla hur det ser ut!
det gör det inte heller, dom har tagit upp 4 olika shims i båda skisserna bara för att visa vilka som polaris har tillgängliga. Men visst kan dom har shimsat dom mer i år, det har ja ingen aning om men jag kan då inte tyda det på sprängskissen.Det sitter då olika schims enl skiss
Jag lånar tråden lite, jag kör 11/66 vikter , orginaldrevning och black purple i sekundären.
Jag skulle vilja ha upp tillslaget lite för att få den argare/rappare i starten. Är det någon som har någon bra rekommendation?
Hellre en trasig Polaris i garaget än en hel Yamaha på fjället
har inte rört nån schimsing sen jag satta in billetx vikterna. så den är schimsad för 10 serie..mer vikt i hälen = lägre inslag
mer vikt i spetsen = högre tillslag
Mds vikterna har väldigt mkt vikt som ligger under "center of gravity" linjen då dom vilar i variatorn som vill dra vikterna neråt istället för mot rullarna. Krävs mer rpm för vikten innan den orkar slungas ut = höga tillslag, därför dom kör med så mjuka starttryck.
Jag trodde billetx vikterna var identiska med 11 serie vikterna? eller är fancys variator shimsad för 10 serie vikterna?