A
AssaultRMK
Låter ju lite underligt att du kommer upp i 130km/h när den teoretiskt med den utväxlingen bara kan komma upp i ca 116km/h om jag inte har räknat helt galet, förutsatt att du har std drivjul och matta, men åandra sidan så är ju inte std hastighetsmätare känd för att vara speciellt exakt heller.primärfjäder:180-344
supertip sno x serie vikter, dom med den riktigt branta kurvan viktad enl. följande:
häl 7gr+4gr
mitt 3gr+3gr
spets 3gr+2gr
helix: 60/44.36
sek.fjäder: 160/280
2,52:1 nerdrevat
håller stadiga 8400 varv
utshimsat kors 0,8 mm från original.
axxar som ett djur 0-130 km/h sen tar utväxlingen slut.
Alltså, meter per drivaxelvarv * drivaxelvarv per sekund * 3,6.
(8x2,86)x0,0254= 0,58.
8400/60= 140.
140/2,52= 55,55.
0,58x55,55x3,6= 116km/h
Dra sedan av förluster i variatorer, felmarginal på varvtalsmätare osv så kommer man nog inte upp i mer än 100km/h verklig matthastighet.