Projekt Arctic Cat F6 SnoPro -06

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Har varit. La ner i vintras.

Tackar :)
Ta nu och börja med hockey igen din lata jävel! :mad: Skämt åsido. ;) Kanske blir och spela med både Överkalix i div 2 och Kalix i J18 i år om det blir klart att jag får "hoppa" mellan lagen utan att bli fast. Och en kompis åt mig kommer vara målvakt i Kalix (Kristoffer Kangas om du vet vem det är?) och han är ju inte den bästa målvakten.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ta nu och börja med hockey igen din lata jävel! :mad: Skämt åsido. ;) Kanske blir och spela med både Överkalix i div 2 och Kalix i J18 i år om det blir klart att jag får "hoppa" mellan lagen utan att bli fast. Och en kompis åt mig kommer vara målvakt i Kalix (Kristoffer Kangas om du vet vem det är?) och han är ju inte den bästa målvakten.
Skoter forum... hockey kan ni prata på
www.jagärliteefterblivenochjagarpuckar.nu

;)

Stins: Jävligt fint=D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tack för kommentarerna. Nä här blir det ingen hockey till vintern ;)

Fuel reducer är ett munstycke i soppa slangen till insprutet. Ska göra så att den går snålare på full gas. Får väll se hur det blir till vintern med det ;)

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Har inte kommenterat nåt än, tycker verkligen att du har lyckats med din maskin, ser verkligen RÅ ut!! En blandning mellan show och crossmaskin!! Sånt gillas!! Fortsätt så!!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har inte kommenterat nåt än, tycker verkligen att du har lyckats med din maskin, ser verkligen RÅ ut!! En blandning mellan show och crossmaskin!! Sånt gillas!! Fortsätt så!!
Tackar tackar, den kommentaren värmde riktigt mycket !!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Då är det bara att pilla bort klistermärkena på buken, så att den ser färdig ut! :rolleyes:

Kanonsnygg!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
bcool: Tackar. Men tyvärr så blir dom kvar. Vill inte slita bort dom till ja ska sälja den. Är själv riktigt nöjd med den och bryr mig inte nå om dom dekalerna. :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Mmm, fast dom är inte så dyra att köpa nya om du vill sätta tillbax dom.
Kostar $21.15 per sida på babbittsonline.com. Ca 296:- + frakt för båda sidorna, alltså.

Ditt val, såklart, ville bara tipsa! :beer:

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Mmm, fast dom är inte så dyra att köpa nya om du vill sätta tillbax dom.
Kostar $21.15 per sida på babbittsonline.com. Ca 296:- + frakt för båda sidorna, alltså.

Ditt val, såklart, ville bara tipsa! :beer:
då tycker jag de nästan de är värdare att vänta tills han får pengar för att köpa en svart buk! men som du sa valet är ju hans!=)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fick sålt org mattan igår. Men blir tyvärr inge gjort på skotern, ska spara till bensin pengar.

Men här får ni en bild på vad som hänt idag

T660in är körd till ÅF för felsökning. I helgen starta vi den och den gick som ett arsle, gick knappt att hålla igång den och idag så starta den inte alls.

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu kommer det en MINI update !
Var inte nöjd med dom där gröna dekalerna som jag gjorde hos tryckfirman i stan så jag frågade Hans_J på forumet om han kunde fixa några och det gjorde han. Här kommer bilder på dom nya, ser MYCKET bättre ut.

Sewe är ju smeknamnet jag har

77 är numret jag hade när ja lira hockey

B

Biosteel

Tack för kommentarerna. Nä här blir det ingen hockey till vintern ;)

Fuel reducer är ett munstycke i soppa slangen till insprutet. Ska göra så att den går snålare på full gas. Får väll se hur det blir till vintern med det ;)
hur bestämmer den att den går snålare på fullgas ? är det nån form av flödesreglerare? jag ha ju för mig att dessa maskiner gick fett på toppen :hmmmm:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
hur bestämmer den att den går snålare på fullgas ? är det nån form av flödesreglerare? jag ha ju för mig att dessa maskiner gick fett på toppen :hmmmm:
Ingen aning. Det är bara nån mässing grej som man gängar in ett munstycke i. Men det är väll att när du ger järnet och den pumpar i väg all soppa så kan den inte få i sig lika mycket när du har ett munstycke där. Men när du ligger på halvgas behöver den ju inte lika mycket så där gör munstycket ingen skillnad. Nått sånt skulle jag tro. :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Idag har de kommit 10-15cm snö och det snöar fortfarande. Kunde inte håller mig då grannen var ut med sin Ski Doo 600 X-RS ;)
Så jag sprang in och hämta nycklarna ut å starta och iväg. Den går riktigt bra med ny mattan.

Här tår hon och spinner efter test turen ;)

Blev till och med ett litet "hopp" ;)