Projekt Arctic Cat F6 SnoPro -06

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Självklart kommer jag ha vit list då jag blir sponsrad med den ;)

Har helt glömt bort att säga att jag varit ner på tryckfirman i stan och beställ två små dekaler. Gjorde det föra i torsdags. Idag (fredag) ska jag hämta dom och då blir det att klistra på dom sen.

Ni får se sen vad det blir för dekaler på bilderna som kommer senare idag ;)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Zatt: Jo är riktigt nöjd med den där bilden.

Verkar inte som att det blir några dekaler idag. Var in och hörde med dom i måndags och då bad dom mig komma på fredag för då skulle dom vara klara. For dit vid strax före 12 och det var stängt så antog att dom hade lunch. Sen for jag dit strax efter 1 och då var det också stäng.
Provade att ringa och han svara. Nä då var dom lediga och han ja beställde av är i Haparanda. Man blir ju jätte glad när det är så här.

Inte för att det är så bråttom med dekalerna men när dom sagt en viss dag så kan dom ju hålla det.

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Drygt när det blir sådär, har hänt en själv ett flertal gånger också. Huven och rutan blev riktigt bra måste jag säga, ska bli kul och se vad det blir för dekaler:beer: Intressant projekt !

Reactions: Basse92

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Var och kolla dekalerna idag och inte var dom där men han sa att imorn skulle dom vara där. Hoppas det.

Sen var jag på Biltema och köpte ett fatbar styre och fästen från 22.2mm till 28.6mm och satt på skotern. Blev ganska mycket stabilare.

Less blev man då man såg att det hade droppat bromsvätska på huven så färgen blev bara en smet.

Bromsvätska på färg=dåligt om man vill ha kvar färgen

Ny styret och fästena

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
bra att biltema har börjat med dem! dem e ju mer än dubbelt så billiga som hos en återförsäljare som har lite tillbehör!:rock:

fin skoter börjar ta sig! du skulle haft en svart buk också.. eller vad de för deklaér som e på väg??

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jo är tur att Biltema kom till Luleå så man kan fara dit då och då och fynda lite ;)

Jo det skulle varit fint med svart buk och noskon men har inte pengar till det. Det är bara några små dekaler som kommer sitta på huven uppe vid lyset.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hahaha jävl** vad den var spänd nu :D
Så där kommer den inte vara :) Måste gå ut å dra upp den lite. Har ganska lång vajer.

EDIT: Den var dragen på fel sida om styrstången men det är fixat nu ;) Bra att nån är uppmärksam ;)

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
vidamic: Tackar. Men inte har du en så dålig maskin du heller ;)

Så där. Då har man fått listen till rutan. Tack Metso för sponsringen av listen.
Det blev myyycket bättre med listen än utan.

Här kommer före och efter bild så ni får se ;)

Utan list

Med list

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Blev mycket snyggare med vit listen.

Han jag beställde dekalerna av har inte hört av sig så jag tog cykeln till ett annat företag. Vi satt 10min vid datorn och kollade olika stilar och färger. 1min tog det för apparaten att skära ut dom. Totalt tog det 11min att fixa dekalerna. Och fick det gratis då det var en annan kund som skulle ha några stor as av samma färg så han skar ut mina direkt efter.

Den blev lite för stor den där så den fick sitta där nere istället, var tänkt att den skulle sitta uppe vid lyset