Ripsaw och lössnö hör inte ihop, ska du köra brevid leden är det back-country eller liknande mattor (ordentliga paddlar) som gäller. Hur ripsaw light funkar vet jag inget om eftersom jag aldrig har kört en skoter med sån matta.
har pulverlackat "hela" min skoter, och du ska ta bort alla skruva, alla nipplar, rengöra allting, få bort all olja och fett från varje lite grej, ingeting ska vara kvar! för jag missade en plastgrej på min och den smälte och rann över hela bulken, så var tvungen ta bort de och skicka in den igen! så allting ska lös om du ska pulverlacka de! och du ska vara noga att rengöra allting, ta ett fintsandpapper och så du får en jämn och fin yta, ha stark afetning och regöra som bara den!Någon som har koll på pulverlack:
Vågar man köra in armar till framvagnen i ugnen utan att pressa ut gummibussningar?
Jag har noll koll på hur pulverlacken går till men visst skall dom genom en ugn? Hur varmt är det där inne? Håller gummibussningar?
Det kommer bli grymt när du är klar
Tackar tackar lynx.600 och det hoppas jag väl om inte annat.Original brickan som du satt på undersidan mot kylaren ser lite vanskligt ut. Risk att du nöter hål på kylaren kanske? Jag skulle gjort som så att sätta stödet mot fotsteget, mellan kylare/fotsteg. Men det skulle du gjort när du monterade bracksen, nu blir det svårt att göra det.